El desdoblament de la C-55 entre Sant Fruitós de Bages i Castellbell i el Vilar anirà per llarg perquè la Generalitat diu no estar en condicions d'invertir els poc més de 400 milions que val aquesta obra, a la vegada que descarta la proposa bagenca de planificar-la i executar-la per fases. Mentre no es fa realitat aquest reivindicat desdoblament s'incrementaran les mesures de seguretat a aquesta perillosa carretera amb senyals que limitaran la velocitat a 80 Km/h a la variant de Manresa i recordaran que està prohibit superar els 90 Km/h entre Abrera i la capital del Bages. Aquestes són dues de les informacions que ha tramès aquest matí el Secretari de Mobilitat de la Generalitat Manel Nadal a la delegació del Consorci Viari de la Catalunya Central que ha encapçalat el seu president, Josep Candàliga; els dos vice-presidents, Pere Casals i Joan Bertran, i la gerent, Maria Àngels Crusellas. També han assistit a la trobada el director del Montepio de Conductors, Josep Maria Serena i la gerent del Consell Comarcal del Bages, Cristina Rubio.
La reunió d'avui havia estat ajornada unilateralment dues vegades per Manel Nadal, la qual cosa va generar malestar entre les entitats que formen part d'aquest Consorci que vetlla per la millora de la comunicacions. El clima de la trobada d'aquest matí ha estat de cordialitat, tot i que des del Bages s'han recordat amb fermesa les reivindicacions, algunes ja històriques, i que no s'han assumit per part de la Generalitat. Entre els temes que no hi ha hagut un compromís en ferm hi ha el del peatge tou que proposa el Consorci Viari per tal que una part del trànsit de la C-55 es pugui desviar per l'autopista. Tot i això tampoc no s'han tancat les portes a aquest tipus de peatge fins que s'hagin fet els estudis oportuns.
En relació a la variant de Manresa s'ha avançat que es preveu portar a terme la primera fase de les millores per a la seguretat viària entre el sector del Guix i el punt quilomètric 28, que inclou l'eixamplament de la calçada entre el pont que hi ha a l'alçada de Viladordis i el nus d'entrada a Bufalvent. Això significarà que es guanyarà un tram de doble carril. En clau negativa, Nadal ha dit que no s'actuaria als accessos a aquesta variant que hi ha a Viladordis, Bufalvent, el Guix i Sant Pau.
L'acció que portarà a terme la Generalitat i que es visualitzarà d'una forma més ràpida serà l'enllaç de la variant est de Manresa, a la C-55, amb el barri de Sant Pau. Malgrat la complexitat orogràfica i tècnica els treballs s'executaran abans d'acabar aquest any. A banda de controlar millor la limitació de velocitat es buscarà també la forma de fer més evident la separació entre carrils. La separació física dels carrils queda descartada per problemes d'espai fins que es construeixi l'autovia.
Pel que fa a aquest perillós punt, el Consorci ha demanat que els màxim responsables de la Generalitat en matèria d'infraestructures rebin una delegació de la "Plataforma no + Km. 27" que ja ha recollit 20.000 signatures perquè es prenguin mesures urgents a aquest indret.
Manel Nadal, que era acompanyat pel director general de Carreteres Jordi Follia, ha anunciat que per a l'any vinent s'habilitarà un tercer carril al tram que hi ha entre el viaducte de La Puda i l'aeri de Montserrat. Aquest nou carril permetrà que els turismes puguin avançar sense perill.
En el decurs de la reunió també s'ha parlat de la situació de les grans obres que afecten el Bages, com es desdoblament de l'eix Transversal, amb un proper inici dels treballs a aquesta comarca. Pel que fa a l'eix Diagonal, ja hi ha els primers moviments que són l'indicador de la imminent execució de les obres als termes de Sant Salvador de Guardiola i Manresa.
Quan a la mobilitat ferroviària s'ha tornat a parlar de la necessitat d'escurçar el trajecte per Renfe entre Manresa i Barcelona. S'ha anunciat que s'està redactant el projecte del túnel del Montcada i que a curt termini no es preveuen novetats destacables, sobretot mentre durin els treballs a la Sagrera. En acabar aquesta obra es manté la proposta d'estudiar la millora del servei dels trens semidirectes en hora punta.
Sobre el tren transversal, Nadal s'ha compromès a considerar la incorporació en la primera fase del projecte el ramal Igualada-Manresa.
La reunió d'avui havia estat ajornada unilateralment dues vegades per Manel Nadal, la qual cosa va generar malestar entre les entitats que formen part d'aquest Consorci que vetlla per la millora de la comunicacions. El clima de la trobada d'aquest matí ha estat de cordialitat, tot i que des del Bages s'han recordat amb fermesa les reivindicacions, algunes ja històriques, i que no s'han assumit per part de la Generalitat. Entre els temes que no hi ha hagut un compromís en ferm hi ha el del peatge tou que proposa el Consorci Viari per tal que una part del trànsit de la C-55 es pugui desviar per l'autopista. Tot i això tampoc no s'han tancat les portes a aquest tipus de peatge fins que s'hagin fet els estudis oportuns.
En relació a la variant de Manresa s'ha avançat que es preveu portar a terme la primera fase de les millores per a la seguretat viària entre el sector del Guix i el punt quilomètric 28, que inclou l'eixamplament de la calçada entre el pont que hi ha a l'alçada de Viladordis i el nus d'entrada a Bufalvent. Això significarà que es guanyarà un tram de doble carril. En clau negativa, Nadal ha dit que no s'actuaria als accessos a aquesta variant que hi ha a Viladordis, Bufalvent, el Guix i Sant Pau.
L'acció que portarà a terme la Generalitat i que es visualitzarà d'una forma més ràpida serà l'enllaç de la variant est de Manresa, a la C-55, amb el barri de Sant Pau. Malgrat la complexitat orogràfica i tècnica els treballs s'executaran abans d'acabar aquest any. A banda de controlar millor la limitació de velocitat es buscarà també la forma de fer més evident la separació entre carrils. La separació física dels carrils queda descartada per problemes d'espai fins que es construeixi l'autovia.
Pel que fa a aquest perillós punt, el Consorci ha demanat que els màxim responsables de la Generalitat en matèria d'infraestructures rebin una delegació de la "Plataforma no + Km. 27" que ja ha recollit 20.000 signatures perquè es prenguin mesures urgents a aquest indret.
Manel Nadal, que era acompanyat pel director general de Carreteres Jordi Follia, ha anunciat que per a l'any vinent s'habilitarà un tercer carril al tram que hi ha entre el viaducte de La Puda i l'aeri de Montserrat. Aquest nou carril permetrà que els turismes puguin avançar sense perill.
En el decurs de la reunió també s'ha parlat de la situació de les grans obres que afecten el Bages, com es desdoblament de l'eix Transversal, amb un proper inici dels treballs a aquesta comarca. Pel que fa a l'eix Diagonal, ja hi ha els primers moviments que són l'indicador de la imminent execució de les obres als termes de Sant Salvador de Guardiola i Manresa.
Quan a la mobilitat ferroviària s'ha tornat a parlar de la necessitat d'escurçar el trajecte per Renfe entre Manresa i Barcelona. S'ha anunciat que s'està redactant el projecte del túnel del Montcada i que a curt termini no es preveuen novetats destacables, sobretot mentre durin els treballs a la Sagrera. En acabar aquesta obra es manté la proposta d'estudiar la millora del servei dels trens semidirectes en hora punta.
Sobre el tren transversal, Nadal s'ha compromès a considerar la incorporació en la primera fase del projecte el ramal Igualada-Manresa.