Recer impulsa una campanya de captació de socis

La cooperativa ofereix diverses recompenses per a qui pugui sumar més persones al projecte

Imatge d'arxiu de la creació de Recer
Imatge d'arxiu de la creació de Recer | Recer
Redacció
26 de novembre de 2024, 12:45
Actualitzat: 12:45h

La cooperativa Recer impulsa una campanya de captació de persones sòcies per tal de créixer amb l'ajuda dels socis actuals. Recer vol sumar 500 nous socis durant l'any 2025 per consolidar-se a la comarca del Bages i proposa fer-ho durant els cinc pròxims mesos. És per això que el títol de la campanya és Va de 5!.

La campanya promou la participació activa de les persones que actualment formen part de la cooperativa, que rebran reconeixements i recompenses especials per la seva implicació, com ara un moneder dissenyat exclusivament per Boira per la campanya i un lot de productes locals i ecològics de Mengem Bages per cada persona sòcia nova aportada.

Recer, que ofereix serveis vinculats al final de la vida, va néixer l'any 2023 amb el propòsit de promoure un canvi de model social i econòmic per anar cap a un sistema més solidari, sostenible i just. A inicis del 2024, va començar a oferir els seus serveis amb unes 6.000 persones vinculades i, durant aquest any, el creixement ha estat al voltant d'un 4,5%.

La cooperativa permet que totes les persones sòcies, llurs familiars i les altres persones vinculades amb elles puguin obtenir serveis d'acompanyament integral en els processos relacionats amb la mort. Un servei digne, amb un cost mínim, suprimint el màxim d'intermediaris i permetent que les persones consumidores puguin disposar de la màxima informació i transparència. A part d'oferir a les persones sòcies un enterrament digne amb un preu just, la cooperativa també porta a terme tasques de sensibilització ciutadana al voltant de la mort i dels valors i possibilitats de l'economia social i solidària.

Per viure millor

Per morir i viure decidint i Per cooperar i viure millor són dos dels lemes que acompanyen aquesta campanya, que beu dels valors cooperatius com ara la solidaritat, la cooperació, la transparència i la participació. Recer també intercoopera amb més entitats que sensibilitzen sobre la mort, perquè "el fet pensar-hi i fer-ho de manera acompanyada dona sentit a la vida i ajuda a viure millor".

A més, l'entitat ha escollit la fórmula jurídica de la cooperativa de consum, és a dir, d'un conjunt de persones consumidores o usuàries que s'associen per obtenir, de manera cooperativa, el proveïment de béns o serveis en les millors condicions possibles. Les persones que formen part de Recer no són simplement clientes o inversores, sinó sòcies de ple dret que tenen un interès directe en el funcionament i l'èxit de la cooperativa. Això crea un vincle fort, ja que tothom comparteix la responsabilitat de prendre les decisions que afecten el futur col·lectiu. A través de la participació activa, es fomenta la col·laboració i la cohesió, assegurant un compromís autèntic amb la comunitat.