En «Pelut» i en «Samba» obren una nova via a les Mistery Towers de Utah

La via, d'extrema dificultat, corona la torre Gothic Nightmare i ha ha estat batejada com a "Game over"

Publicat el 18 d’octubre de 2017 a les 09:27
Els escaladors del Centre Excursionista Montserrat de Manresa, David Palmada Pelut i Víctor Sanbaudelio Samba, han obert una via d'extrema dificultat a les Mistery Towers, al desert de Utah, als EUA.

La parella d'escaladors han tornat del desert de Utah després d'aconseguir l'obertura d'una nova via d'escalada artificial tècnica on predominen les possibles grans caigudes degut a la seva alta dificultat tècnica. Els dos escaladors ja tenen experiència en aquest tipus d'escalada, ara fa dos anys al conegut sector de les Fisher Towers, van realitzar la repetició de tres de les rutes més difícils que exiteixen allà.

L'escalada ha durat nou dies, quatre dels quals varen dormir penjats a la paret. La torre on han obert la via es la Gothic Nightmare (malson gòtic).

Cal destacar les dures condicions que al mes de setembre es poden viure al desert de Utah, extrems de calor de 40ºC o temperatures a dalt al cim de -1ºC, això acompanyat de fortes tempestes estiuenques i diversos dies de vent que fa caure rocs del cim de la torre.

La nova via a quedat batejada amb el nom de Game over i està dedicada a la iaia Núria que, mentre Palmada i Sanbaudelio conquerien el cim, va finar.