David Palmada davant el serac. Foto: CEM
En David Palmada (Centre Excursionista Montserrat), juntament amb en Marcel Garrell, Josep Grau i Pau Escalé de l'Unió Excursionista de Vic, van ser els primers en obrir una via a l'últim serac de Chamonix.
La via fou anomenada Paranormal Activiti, per la seva extrema dificultat. A la perillositat i dificultat màxima d'escalar un serac, un bloc de neu premsada que s'ha precipitat de l'acumulació de neu d'una glacera, s'hi ha d'unir la dificultat de la pròpia via, ja que compta amb llargs A3 6+ al gel.
Per fer-ho l'equip va modificar una primera idea, ascendir-la amb dues cordades, primer fixar a la línea de roca una corda fixa per després, els quatre membres de l'expedició realitzar l'atac conjunt al serac. Però el primer dia, a la primera rampa en David Palmada va rebre un cop al braç d'un bloc de gel, que el va debilitar, i feu canviar de plans a l'equip. Així, finalment decidiren primer acabar de fixar la corda a la roca i després l'escalada al serac.
Per causes meteorològiques, s'apropava una onada de mal temps, començaren l'escalada al serac a les 7 de la tarda, en Pau Escalé i Marcel Garrell, per finalitzar-la a la nit i convertir-se així en el primer equip a escalar l'últim serac de Chamonix.
Palmada escala l'últim serac de Chamonix
Esports
David Palmada, del Centre Excursionista Montserrat, anava acompanyat de Marcel Garrell, Josep Grau i Pau Escalé de l'Unió Excursionista de Vic
ARA A PORTADA
-
Successos Manresa eixamplarà la Guàrdia Urbana fins a 120 agents i espera 15 interins immediats Pere Fontanals
-
-
Cultura i Mitjans Tocats de Lletra celebra vint anys amb 51 propostes poètiques en 38 espais de Manresa Pere Fontanals
-
Política Junts reclama una auditoria externa i independent de la despesa social de Manresa Pere Fontanals
-
Publicat el
28 d’abril de 2011 a
les 18:36
Et pot interessar
-
Esports
El CN Manresa cau per la mínima davant l'Alcorcón amb dos gols en l'últim minut (11-12)
-
Esports
El CE Manresa domina però no passa de l'empat sense gols davant l'Osasuna B (0-0)
-
Esports
El Covisa Manresa guanya a Cocentania i es col·loca a la part alta de Segona B (5-7)
-
Esports
El Pavelló de 1989 i el de 2027: així es diran els dos pavellons esportius de Sant Fruitós
-
Esports
Manresa canviarà el bàsquet per la gimnàstica rítmica amb 200 esportistes al Nou Congost
-
Esports
Covisa Manresa i Ye Faky, amb un balanç idèntic, es mesuraran dissabte a Cocentaina
