La sala gran del Kursaal de Manresa acollirà aquest divendres, 31 de gener a les 8 del vespre, el Ballet de Kíiv amb la representació d'El Llac dels Cignes per la qual ja s'han exhaurit totes les entrades. Sota la direcció de Viktor Ishchuk, la companyia ucraïnesa portarà a escena la lluita eterna entre el bé i el mal amb una història plena d'amor i de màgia.
Aquesta serà la segona vegada que el Ballet de Kíiv mostra el seu virtuosisme al Kursaal, on ja va actuar-hi el 2010 amb El Trencanous. Ara ho farà per reviure el conte de fades protagonitzat pel Príncep Sígfrid, enamorat d'Odette, la jove transformada en cigne per l'encanteri del malvat Von Rothbart i Odile, el cigne negre i filla del bruixot.
Amb música de Piotr Ilitx Txaikovski i coreografia de Marius Petipa, El Llac dels Cignes que es podrà veure divendres al Kursaal comptarà amb els ballarins solistes Elena Germanovich, Evhen Lagunov, Yevhen Svetlitsa, Uladzislav Pazlevich, Veranika Auchynnikava i Aleksandra Berozkyna.
Xerrada introductòria
Una hora abans de la representació d'El Llac dels Cignes, a les 7, la Sala Polivalent 1 del Kursaal acollirà una xerrada introductòria a càrrec del coreògraf i ballarí Pablo Testa Grosbaum. L'entrada a la xerrada és lliure fins a exhaurir l'aforament de la sala.
El Ballet de Kíiv
L'any 2017, el famós ballarí solista del Teatre de l'Òpera de Kíiv, Viktor Ishchuk, va aconseguir fer realitat un somni llargament reivindicat, la creació d'una companyia estable i jove, que reunís les estrelles més prominents de tot Ucraïna i pogués presentar al món el talent, el mestratge i la professionalitat dels artistes d'aquest país.
Les seves primeres representacions van aconseguir el suport dels principals noms de l'escena ucraïnesa i immediatament van ser convidats als teatres més importants d'arreu del món. Des d'aleshores, el Ballet de Kíiv ha dut a terme més de 500 actuacions. Les nombroses gires realitzades l'han portat a recórrer els millors escenaris de Suïssa, Alemanya, França, Polònia, Croàcia, Xina, Ucraïna, Mèxic, Espanya, Portugal i un llarg etc.
El Ballet de Kíiv manté entre els seus objectius principals la cura de les tradicions i l'essència del ballet clàssic més pur. Cada representació és una festa per als sentits, tant per la sobrietat de les coreografies, la perfecció de totes i cadascuna de les línies i el virtuosisme dels seus solistes, com per la vistositat i grandesa dels seus decorats i vestuari, tots dissenyats en exclusiva pels millors mestres dels tallers de Kíiv.
Durant aquests anys, ha recorregut gran part del món representant els principals títols clàssics, així com coreografies originals. El Llac dels Cignes, El Trencanous, La Bella Dorment, Don Quixot, Giselle, Carmen, Scheherazade, Les Sylphides, La Ventafocs, Zorba el grec, Eyes wide Shut, etc. són part del seu repertori habitual.
El Ballet de Kíiv té la seu al Centre Internacional de Cultura i Arts de Kíiv, Ucraïna.