La Fira de l'Ascensió estrenarà tastos en bars i restaurants del Passeig

La fira manresana se celebrarà aquest cap de setmana al centre comercial de la ciutat

  • La Fira de l'Ascensió tornarà aquest cap de setmana al centre de Manresa -
Publicat el 28 de maig de 2025 a les 10:33
Actualitzat el 29 de maig de 2025 a les 15:05

De divendres a diumenge, el passeig Pere III de Manresa i els seus voltants acolliran una nova edició de la Fira de l'Ascensió, amb una àmplia mostra d'artesania, comerç i activitats lúdiques, amb parades de productes únics i propostes per a totes les edats. Les botigues de Manresa sortiran al carrer amb les seves millors ofertes i promocions. A més, la plaça de les Oques acollirà una exposició de vehicles amb venda directa. Pel fet de realitzar compres als establiments de Manresa Comerç UBIC els dies previs i posteriors a la fira, el públic entrarà en el sorteig de 6.000 euros en premis, amb 20 vals de compra de 300 euros cadascun.

En el marc dels actes de la fira, el dijous a les 9 del vespre, al Teatre Conservatori, la cultura pujarà a l'escenari gràcies a la campanya El Comerç Regala Cultura. Els humoristes Mònica Pérez i Jordi Ríos interpretaran 1000 i un gags. Les entrades són gratuïtes i es poden recollir a les botigues de Manresa Comerç UBIC o reservar-les a través del web del Kursaal.

L'endemà divendres, de 6 de la tarda a 9 del vespre, arribarà el Tast d'Ascensió: una ruta gastronòmica per tastar tapes i begudes a només 4 euros en els bars i restaurants del Passeig i adjacents. Qui visiti tres establiments entrarà en el sorteig d'un val de compra de 50 euros. Els establiments participants són Miami, El Celler, Xaloc, Ibericus, El Casinet, Farolillo, Abismal, Kursaal, Circus, el Guimerà i Bar Plaça. També divendres, a les 7 de la tarda, el programa El Ganxo emetrà en directe des del cor del Tast d'Ascensió. Amb la direcció del periodista Carles Jódar i l'streamer Norman López, es podrà seguir en directe la retransmissióp del partit del Baxi Manresa.

El dissabte, de 10 del matí a 8 del vespre, a tocar de la plaça Neus Català s'hi farà la Mostra d'Activitats Extraescolars, on les famílies podran conèixer i gaudir del talent i les activitats que fan els infants durant tot l'any.

Finalment, el diumenge, de 2/4 de 12 a 2/4 d'1 del migdia, el matí s'omplirà de música amb l'actuació itinerant de la Banda Buidant la Bota, una xaranga plena d'energia i ritme que recorrerà els carreres de la fira per fer ballar grans i petits, i a les 12, la plaça Major acollirà la III Roda d'Esbarts Catalònia - Cossos de dansa, organitzada pel Grup de Dansa Cor de Catalunya. Hi participaran l'esbart Sant Jordi Joventut Nostra de Barcelona, l'esbart Pica Crestes del Prat de Llobregat i el Casal Cultural Dansaires Manresans.

El preu del bitllet senzill durant el cap de setmana tindrà un cost d'1 euro

BusManresa, el servei de transport urbà de Manresa, reforçarà el seu servei habitual amb motiu de la Fira de l'Ascensió. Diumenge, 1 de juny, la línia L8 Perimetral - Estacions oferirà una major freqüència de pas, amb autobusos circulant cada 30 minuts des de les 8.20 fins a les 22.20 h. A més, durant la Fira (dissabte i diumenge), el bitllet de bus tindrà un preu especial d'1 euro.