La Festa Major Alternativa de Sallent, La Fumera, escalfa motors amb un cap de setmana d'actes previs a la setmana grossa de la vila. Aquest divendres l'exdiputada i veïna de Sallent Anna Gabriel i el raper Valtonyc compartiran xerrada per reflexionar sobre la repressió i l'exili. L'objectiu de la conversa és assenyalar la repressió de l'estat espanyol, que ha forçat el seu exili, i conèixer la seva experiència de resistència des de l'exterior.
Serà divendres 31 d'agost a les 20.30h a la plaça Joan Vilaseca i els acompanyarà una portaveu de la plataforma No callarem i la directora de La Jornada, Laia Altarriba.
L'acte servirà per presentar l'eix reivindicatiu de la festa d'enguany: la defensa de la llibertat d'expressió. Els organitzadors de La Fumera han volgut "fer possible l'impossible, ajuntant en un mateix espai Anna Gabriel des de Suïssa i Valtonyc des de Brussel·les, encara que sigui a distància". Denuncien que "l'estat espanyol ha mostrat la seva cara més amarga aquest últim any" i per això durant els dies de festa volen "reivindicar la llibertat d'expressió en la seva forma més àmplia".
Els veïns i col·lectius que preparen La Fumera lamenten que "Anna Gabriel, veïna de Sallent, no podrà gaudir de la festa com fins ara; perseguida per un Estat que no tolera la crítica i la subversió". Per això han volgut evidenciar-ho donant-li veu i "trencant els murs imposats per una estructura de poder injusta".
A part de la xerrada de divendres, dissabte al matí hi haurà una ruta guiada per antigues fàbriques de Sallent, per recuperar la memòria obrera del poble. A la una del migdia inauguraran amb un vermut musical el nou espai de La Fumera, ‘El pati', ubicat a la casa Torres Amat. A la tarda organitzen un taller per fer banderoles de la festa i a la nit un quinto i sopar.
Els actes principals de La Fumera seran del 5 al 10 de setembre, una festa que agrupa centenars de sallentins repartits en tres colles simbolitzades amb antigues fàbriques. Hi haurà actes participatius, competicions, cultura popular, teatre i molta música. Algunes de les actuacions més destacades són les de Pau Riba, Judit Neddermann, El Petit de Cal Eril, Xavi Sarrià i Balkan Paradise Orchestra.
- Programa de la Fumera de Sallent
Anna Gabriel i Valtonyc compartiran reflexions d'exili divendres a la Fumera de Sallent
L'acte servirà per presentar l'eix reivindicatiu de la festa alternativa d'enguany: la defensa de la llibertat d'expressió
ARA A PORTADA
Publicat el
27 d’agost de 2018 a
les 20:49
Actualitzat el
27 d’agost de 2018 a les
20:56
Et pot interessar
-
Política
ERC denuncia «transfuguisme» per l'entrada de Jordi Soteras al ple de Santpedor
-
Política
L'Ajuntament de Manresa critica la decisió judicial de mantenir el llançament del Bloc 8
-
Política
Crida a concentrar-se a Santpedor contra l'entrada d'Aliança Catalana al consistori
-
Política
Front municipal contra el PSC per l'esbroncada al ple de residus de Sant Joan
-
Política
Jéssica Albiach dona suport a la plataforma Per un Moià Viu contra l'ampliació de l'escorxador
-
Política
La Mion-Puigberenguer serà la protagonista de l'onzena jornada de L'Alcalde als Barris
