Callús diu «Sí» a la independència en una jornada festiva

Tots els vots nuls de Callús han estat per falta de sobre

Publicat el 13 de desembre de 2009 a les 22:50
Callús ha acabat de recomptar i repassar els vots de la Consulta del 13-D passat  un quart de 10 de la nit, amb una participació que ha deixat del tot satisfeta la Comissió organitzadora, Callús Decideix.

Com a la majoria de pobles que han celebrat un referèndum avui, a Callús el Sí ha arrasat, amb més del 94% dels vots.

Un de cada 3 callussencs s'ha atansat a la carpa que hi havia davant del Casal del Poble de Callús per poder votar. La jornada ha transcorregut dins els horaris establertos, i sense cap incident remarcable. L'afluència de votants ha anat vinculada als actes paral·lels que es feien al Casal del Poble.

El migdia i la tarda (sobretot a última hora) han estat les estones amb més públic i votants.

Immigrants, presents
Entre els votants, cal destacar la presència de numerosos immigrants, fonamentalment marroquins, que van fer una reunió organitzada per la comissió per ser informats, a través d'un traductor. Avui també s'han acostat a votar.

Una festa paral·lela
La consulta per la independència ha mobilitzat centenars de persones que han participat als actes paral·lels a la consulta independentista

Tan sols una hora després de l'obertura de la carpa electoral al passeig Anselm Clavé, s'ha iniciat la jornada d'actes paral·lels al referèndum per la independència, amb una xocolatada popular a la qual hi han assistit una cinquantena de persones.

Més tard, l'Esplai Cercamón de Callús ha estat l'entitat encarregada d'organitzar jocs per a la quitxalla del poble. Cap al migdia, s'ha produït un dels moments més emotius del dia d'avui. La Coral Romança  de Callús ha fet un concert íntegrament de cançons catalanes, que ha culminat amb la interpretació del Cant dels Segadors. Seguidament, ha tingut lloc un vermut per a tots els assistents.

Després de dinar, al Casal del Poble, s'ha portat a terme la projecció del festival dels Òscars que es va celebrar fa uns mesos a Callús. Ha estat un dels actes més multitudinaris juntament amb el posterior concert i ball de la Big Band de Callús on hi han assistit unes tres-centes persones.

La organització s'ha mostrat molt satisfeta de la col·laboració de les entitats callussenque i de l'alt grau de participació a tots els actes celebrats.

Tots els nuls, per falta de sobre
Tots els vots nuls que s'han registrat a Callús han estat pel fet que les paperetes no estaven a dins d'un sobre. Tots aquests vots eren d'una sola papereta, però el fet que no fóssin a dins d'un sobre ha fet que haguéssin de ser comptats com a “nul”.