Castellbell avança la modificació urbanística que permetrà instal·lar el futur institut a l'avinguda Catalunya

L'Ajuntament oferirà al Departament d'Educació uns terrenys de 9.000 metres quadrats amb els serveis necessaris i en un entorn en què hi ha l'escola Jaume Balmes i l'escola bressol municipal

  • Visita tècnica als terrenys que han d'acollir el nou institut de Castellbell -
Publicat el 15 de maig de 2025 a les 23:14

L'Ajuntament de Castellbell i el Vilar ha fet un pas endavant important per oferir oficialment un nou emplaçament per al futur institut de secundària del municipi. El consistori ha avançat els tràmits del projecte tècnic que farà possible la modificació urbanística al sector pendent d'urbanitzar del barri del Borràs. L'execució del projecte tècnic, que ha tingut un cost de 90.000 euros aportats amb els recursos propis de l'Ajuntament, permetrà també donar compliment a la sentència judicial de l'any 2016 que demanava al consistori fer aquesta modificació i donava un any per executar-la. L'Ajuntament donarà compliment a la sentència que estava pendent d'executar per l'anterior equip de govern.

Espai idoni

A través de la modificació urbanística, el consistori fixa el nou emplaçament de l'institut en uns terrenys de 9.000 metres quadrats a l'avinguda Catalunya i amb tots els serveis disponibles en un entorn en què també hi ha l'Escola Jaume Balmes i l'escola bressol municipal. L'Ajuntament treballarà per fer àgil tota la tramitació tècnica que es preveu que estigui a punt durant el primer trimestre de 2026. La modificació urbanística permetrà també legalitzar i desenvolupar urbanísticament les dues bandes de l'avinguda Catalunya, un fet llargament reivindicat per les propietats dels diferents terrenys de la zona que continuen sense urbanitzar. 

El nou espai, que està a escassa distància de l'institut actual, comença a caminar per fer realitat la cessió d'un terreny en condicions per al Departament d'Educació. L'equipament actual, amb mòduls prefabricats acullen des de 2009 les instal·lacions de l'institut Bages Sud. Ja han passat 16 anys sense grans progressos, amb la nova proposta d'ubicació es vol accelerar la cessió d'aquest terreny per a la construcció del nou institut, ja que per l'equip de govern actual "és una acció absolutament prioritària i urgent". El nou institut es trobarà en un entorn en què hi ha l'escola Jaume Balmes i l'escola bressol municipal.

Visita sobre el terreny

Per aquest motiu i en compliment d'aquest objectiu prioritari, aquesta setmana s'ha fet una visita tècnica sobre el terreny que ha comptat amb la presència de la directora dels Serveis Territorials del Departament d'Educació, Saray Gómez, del director adjunt Marc Peñarroya, de l'equip tècnic i de diferents responsables dels serveis territorials, a més de les direccions de l'escola Jaume Balmes i de l'Institut Bages Sud. En el marc de la visita, també s'ha fet el seguiment de les obres de millora a l'escola Jaume Balmes. Ara mateix s'està construint el nou ascensor i s'estan remodelant una part dels lavabos. A més, es treballa coordinadament per renovar la tanca perimetral, a càrrec del Departament, i la millora del pati, que es finançarà a través del PUOSC 2025-2029.