Els resultats de les eleccions del passat diumenge van donar una aclaparadora majoria a nivell de Catalunya a CIU, també van donar una victòria històrica de la Federació nacionalista a Sant Joan de Vilatorrada. Un feu tradicionalment socialista.
Aquest fet va ser valorat com a molt important, per la enorme diferència de vots entre CIU (1985 vots) i PSC (852 vots), en la darrera reunió del Comitè Local celebrada el passat dimarts a la seu de CDC de Sant Joan. En paraules del President de CDC Sant Joan, Agustí Roy: "La victòria en aquestes eleccions és la més amplia i clara que ha tingut CIU al municipi en tota l'etapa democràtica i ve a reafirmar la percepció de que la gent ha optat per la rigurositat i la seriositat d'un projecte constructiu i de país clar, oposat a la improvisació i la mala gestió del tripartit en temps de crisi".
CIU a Sant Joan va guanyar en la totalitat de les 14 meses electorals del poble, de forma folgada, fins i tot en aquelles que tradicionalment han optat per un vot considerat més d'esquerres. Roy creu "que Sant Joan ha optat pel canvi i que ara CIU és dipositària d'aquesta confiança majoritària, que esperem que es tradueixi amb la possibilitat de guanyar les properes eleccions municipals a celebrar el mes de maig de 2011, tot i que som conscients des del Comitè local que caldrà treballar molt dur per recuperar una alcaldia que fa 20 anys que no tenim".
CIU Sant Joan està preparant l'assemblea que ha de ratificar a Gil Ariso com a alcaldable de la federació, per a les properes municipals, i que està prevista que es celebri el proper 20 de desembre al local que CDC té al carrer del Riu 22.
ARA A PORTADA
-
-
Societat Mor Imma Serra, directora durant quaranta anys de la coral Eswèrtia i docent de música Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans Les Caputxines i la Fàbrica Nova obren portes per les Jornades Europees del Patrimoni Redacció
-
Política Junts porta al Parlament la creació d'una Fiscalia de Menors de proximitat a Manresa Pere Fontanals
-
Economia Aigües de Manresa assumeix les depuradores de Castellbell i Monistrol i arriba a les 22 Pere Fontanals
Publicat el
04 de desembre de 2010 a
les 11:05
Et pot interessar
-
Política
L'alcalde de Girona visita Manresa i comparteix experiències i reptes municipals amb Aloy
-
Política
Enric Terencio, candidat del PSC a l'alcaldia de Moià a les eleccions de 2027
-
Política
El FNC disputarà a Aliança Catalana el vot d'extrema dreta a Manresa amb Cristina Solano
-
Política
ERC Bages aplega un centenar llarg de persones a Cardona per reivindicar el treball municipal
-
Política
Junts demana explicacions per una subvenció a la Fundació Sallar pels seus vincles amb l'entramat de la DGAIA
-
Política
Manresa descarta revisar la ubicació dels contenidors propers a façanes
