El PSC ha expressat el seu suport a l'equip de govern de l'Ajuntament de Moià i ha assegurat que el seu grup municipal "era conscient de la situació del consistori". "S'han confirmat els pitjors auguris", han afegit. Els socialistes creuen que les mesures que s'hauran de prendre "seran molt dures però necessàries per fer front als costos bàsics dels serveis que necessita la població". En aquest sentit, el PSC creu que el municipi haurà de ser molt més auster, deixar d'oferir alguns serveis als ciutadans i "probablement l'equip de govern es veurà obligat a pujar alguns impostos". El consistori s'ha declarat en fallida tècnica i necessita que la Generalitat l'avali davant de les entitats bancàries.
Amb un deute de 25,5 milions d'euros, l'Ajuntament de Moià està endeutat en un 400% -el màxim permès és del 75%- i s'ha declarat en fallida tècnica. L'alcalde de Moià, Dionís Guiteras (ERC), tem que a finals d'agost no hi haurà diners ni per pagar les nòmines al centenar de treballadors municipals.
El grup municipal del PSC insta la Generalitat a que ajudi l'Ajuntament de Moià perquè sinó, asseguren, "la solució serà entregar-los les claus del nostre ajuntament".
D'altra banda, el PSC ha mostrat el seu suport als treballadors municipals i celebren el fet que continuïn treballant tot i no saber si cobraran la nòmina del mes d'agost. "La seva situació ha de ser molt angoixant per la seva economia familiar", han afegit.
La comarca del Moianès com a estalvi
Com a eina per recuperar les arques municipals, el batlle veu clau que es reconegui políticament la reivindicada comarca del Moianès per poder mancomunar els serveis prestats a la població. Tot i això, el PSC assegura que aquesta seria una sortida "desesperada".
El PSC de Moià dóna «tot el seu suport» a l'equip de govern
Asseguren que el municipi haurà de prendre mesures "molt dures però necessàries"
Ara a portada
-
Societat La Sareb insta la Plataforma dels Aliments de Manresa a marxar de la carretera de Vic Pere Fontanals
-
Plans La Moreneta tornarà a sobrevolar l'Abadia de Montserrat amb motiu del dia de la Mare de Déu Redacció
-
Política Aliança Catalana denuncia als Mossos l'assenyalament públic que va patir la diada de Sant Jordi Pere Fontanals
-
Societat Dilluns tornaran a funcionar els nous contenidors després de resoldre's l'avaria informàtica Redacció
-
Societat Josep Maria Mata-Perelló, Creu de Sant Jordi per la seva trajectòria científica i humana Redacció
Publicat el 03 d’agost de 2011 a les 15:31
Et pot interessar
-
Política Dissabte començarà el període de votacions del pressupost participatiu de Sant Fruitós
-
Política «Manresa serà la tomba del feixisme» davant la parada de Sant Jordi d'Aliança Catalana
-
Política L'Ajuntament de Navàs aprova el pressupost més elevat de la seva història
-
Política La Generalitat farà obres de millora a les estacions d'autobús de Manresa i de Navàs