L'alcalde d'ERC a Fonollosa, Eloi Hernàndez, ha estat reelegit president del Consell Comarcal del Bages. El nou Ple de l'ens per al mandat 2023-2027 s'ha constituït en una sessió celebrada al Museu de l'Aigua i el Tèxtil de Manresa i ha quedat format per 14 consellers d'ERC, vuit de Junts, sis del PSC, dos de la CUP, un del PDCat (Ara Pacte Local), un d'En Comú Podem i un de Gent Fent Poble.
Eloi Hernàndez repeteix així en el càrrec que ha ocupat els dos darrers anys, després que el 2021 substituís Estefania Torrente, gràcies a l'acord d'ERC i Junts, amb el suport del PDECat. La candidatura alternativa d'Albert Coberó, del PSC, només ha tingut el suport dels membres del seu partit.
En el seu parlament, Hernàndez ha agraït la confiança i ha apel·lat el conjunt de consellers i conselleres a "treballar amb esperit constructiu i col·laboratiu, des de l'interès públic i amb l'esperit de cercar solucions als reptes territorials que tenim, que són molts". Ha explicat que les prioritats del nou mandat seran les polítiques socials i d'atenció a les persones per millorar-ne la vida i el seu benestar, el suport i els serveis als municipis, la promoció turística, i el desenvolupament econòmic i territorial mediambientalment sostenible.
També ha dit que el govern del Consell "seguirà fortament compromès amb la defensa dels drets i les llibertats de la ciutadania de Catalunya, per fer un país nou i millor, més lliure, més net i més just". Tanmateix, el nou govern del Consell estarà organitzat en deu conselleries i tres àmbits de gestió, que tindran al capdavant a un dels tres vicepresidents de la institució: Sílvia Tardà (ERC), Eduard Mata (Junts) i Jordi Palma (ERC).
Eloi Hernàndez, reelegit president del Consell Comarcal del Bages
El nou ple tindrà com a vicepresidents SílviaTardà, Eduard Mata i Jordi Palma després del pacte entre ERC i Junts
ARA A PORTADA
-
Un centenar llarg d'activistes de la PAHC acampen a Sant Domènec per exigir l'expropiació del Bloc 8 Pere Fontanals
-
Irrompen a Solvia de Barcelona per exigir l'aturada dels desnonaments al Bloc 8 de Manresa Pere Fontanals
-
-
-
L'arxivament de la denúncia sobre l'escorxador de Moià sacseja la consulta del polígon del Prat Pere Fontanals
Publicat el
16 de juliol de 2023 a
les 07:45
Et pot interessar
-
Política
La CUP obre a Manresa el debat sobre l'estratègia nacional amb el cicle «Construïm el país»
-
Política
Alcaldes, entitats i empresaris del Bages exigeixen la gratuïtat de la C-16 durant la crisi de Rodalies
-
Política
Acció Lila reivindica la revolució kurda amb pintades a Manresa en suport a Rojava
-
Política
Els Comuns portaran al Parlament més de 3.100 signatures pel servei d'ictus 24 hores a Manresa
-
Política
Junts per Manresa avala que Bacardit iniciï converses per intentar una llista conjunta de cara a 2027
-
Política
L'Ajuntament de Manresa reforça la seva projecció internacional amb visites de treball a Itàlia
