L'alcalde d'ERC a Fonollosa, Eloi Hernàndez, ha estat reelegit president del Consell Comarcal del Bages. El nou Ple de l'ens per al mandat 2023-2027 s'ha constituït en una sessió celebrada al Museu de l'Aigua i el Tèxtil de Manresa i ha quedat format per 14 consellers d'ERC, vuit de Junts, sis del PSC, dos de la CUP, un del PDCat (Ara Pacte Local), un d'En Comú Podem i un de Gent Fent Poble.
Eloi Hernàndez repeteix així en el càrrec que ha ocupat els dos darrers anys, després que el 2021 substituís Estefania Torrente, gràcies a l'acord d'ERC i Junts, amb el suport del PDECat. La candidatura alternativa d'Albert Coberó, del PSC, només ha tingut el suport dels membres del seu partit.
En el seu parlament, Hernàndez ha agraït la confiança i ha apel·lat el conjunt de consellers i conselleres a "treballar amb esperit constructiu i col·laboratiu, des de l'interès públic i amb l'esperit de cercar solucions als reptes territorials que tenim, que són molts". Ha explicat que les prioritats del nou mandat seran les polítiques socials i d'atenció a les persones per millorar-ne la vida i el seu benestar, el suport i els serveis als municipis, la promoció turística, i el desenvolupament econòmic i territorial mediambientalment sostenible.
També ha dit que el govern del Consell "seguirà fortament compromès amb la defensa dels drets i les llibertats de la ciutadania de Catalunya, per fer un país nou i millor, més lliure, més net i més just". Tanmateix, el nou govern del Consell estarà organitzat en deu conselleries i tres àmbits de gestió, que tindran al capdavant a un dels tres vicepresidents de la institució: Sílvia Tardà (ERC), Eduard Mata (Junts) i Jordi Palma (ERC).
Eloi Hernàndez, reelegit president del Consell Comarcal del Bages
El nou ple tindrà com a vicepresidents SílviaTardà, Eduard Mata i Jordi Palma després del pacte entre ERC i Junts
ARA A PORTADA
Publicat el 16 de juliol de 2023 a les 07:45
Et pot interessar
-
Política «Posarem ordre a Manresa»: Junts carrega contra un govern «incapaç i esgotat»
-
Política La mobilització veïnal frena el desnonament del Bloc 8, símbol de la lluita per l'habitatge a Manresa
-
Política Sergi Perramon es reuneix amb Artur Mas per estudiar escenaris de cara a les municipals de 2027
-
Política Artés redefineix l'ús dels horts municipals per impulsar una agricultura urbana sostenible
-
Política Visita de Felip VI: quan les campanes de Montserrat no toquen ni quarts ni hores
-
Política La presència de Felip VI a Montserrat «ofèn a la memòria republicana i antifeixista»