Els presumptes membres del Comando Anarquista Insurreccional Mateo Morral detinguts a Barcelona com a autors de l'atemptat de la Basílica del Pilar havien demostrat "interès" pel Monestir de Montserrat, segons fonts de la investigació. Aquestes fonts apunten que Javier Solar Domínguez, alies "Cariñoso", i Mónica Caballero Sepúlveda, "Moniquita", que formarien el nucli dur del grup, podrien haver sondejat la possibilitat de fer algun tipus d'acció similar a les que se'ls atribueixen a Saragossa i Madrid, malgrat que ara per ara el ministeri espanyol de l'Interior no confirma que haguessin visitat el Monestir.
Tots dos van ser detinguts la matinada de dimecres juntament amb tres persones més -una altra xilena, un argentí, i una col·laboradora italiana- amb qui compartien habitatge al barri del Carmel de Barcelona.
Interior els atribueix l'explosió d'un artefacte a la Basílica del Pilar, a Saragossa, i apunta que pertanyen a organitzacions anarquistes amb connexions internacionals responsables de múltiples accions terroristes.
L'operació es va fer de forma conjunta amb la policia xilena, el cos policial que va investigar el "caso bombas", un procediment judicial en què es van processar dotze persones per integrar una organització responsable de la col·locació de més de trenta artefactes entre el 2006 i el 2009 a Xile.
Els dos xilens acusats de la col·locació de l'artefacte es van traslladar a l'estat espanyol després del procediment penal, del qual van ser absolts per un error procedimental, i van fixar la seva residència a Barcelona.
El 2 d'octubre, segons assenyala la policia espanyola, els arrestats, integrants del grup denominat Comando Insurreccional Mateo Morral, van anar a Saragossa en transport públic portant en una bossa l'artefacte explosiu que van col·locar i activar a la Basílica del Pilar.
L'acció de Saragossa té moltes similituds amb la que es va fer el 7 de febrer a la catedral de l'Almudena de Madrid, on es va col·locar una bomba semblant dins d'un confessionari que va ser desactivada per la policia.
Els anarquistes xilens del Pilar volien atemptar a Montserrat
Política
Havien demostrat "interès" en la basílica catalana, asseguren fonts de la investigació
ARA A PORTADA
-
Successos El comiat multitudinari a Pau Simon omple Sant Martí de Torroella enmig d'un profund dolor Pere Fontanals
-
Societat Centenars de persones reten homenatge a Pau Simon Garcia al Monument a la Mineria de Súria Pere Fontanals
-
Successos Què sabem i què no de l'accident a les mines de Súria on ha mort un treballador de 26 anys Pere Fontanals
-
Publicat el
14 de novembre de 2013 a
les 18:55
Et pot interessar
-
Política
Santpedor presenta al·legacions al Plater i rebutja el model de desplegament proposat
-
Política
L'equip de carrer de Manresa detecta 36 persones sense llar durant el 2026, més que en tot el 2025
-
Política
El govern de Manresa defensa el nou protocol d'emergència habitacional: «Ordena la intervenció»
-
Política
Callús s'oposa per unanimitat a la planta de biogàs prevista a Sant Mateu de Bages
-
Política
El ple de Sant Vicenç aprova per unanimitat una moció d'ERC contra la intimidació política
-
Política
Un ciberatac obliga a ajornar el ple de Moià que havia de debatre l'ampliació del polígon d'El Prat
