Els presumptes membres del Comando Anarquista Insurreccional Mateo Morral detinguts a Barcelona com a autors de l'atemptat de la Basílica del Pilar havien demostrat "interès" pel Monestir de Montserrat, segons fonts de la investigació. Aquestes fonts apunten que Javier Solar Domínguez, alies "Cariñoso", i Mónica Caballero Sepúlveda, "Moniquita", que formarien el nucli dur del grup, podrien haver sondejat la possibilitat de fer algun tipus d'acció similar a les que se'ls atribueixen a Saragossa i Madrid, malgrat que ara per ara el ministeri espanyol de l'Interior no confirma que haguessin visitat el Monestir.
Tots dos van ser detinguts la matinada de dimecres juntament amb tres persones més -una altra xilena, un argentí, i una col·laboradora italiana- amb qui compartien habitatge al barri del Carmel de Barcelona.
Interior els atribueix l'explosió d'un artefacte a la Basílica del Pilar, a Saragossa, i apunta que pertanyen a organitzacions anarquistes amb connexions internacionals responsables de múltiples accions terroristes.
L'operació es va fer de forma conjunta amb la policia xilena, el cos policial que va investigar el "caso bombas", un procediment judicial en què es van processar dotze persones per integrar una organització responsable de la col·locació de més de trenta artefactes entre el 2006 i el 2009 a Xile.
Els dos xilens acusats de la col·locació de l'artefacte es van traslladar a l'estat espanyol després del procediment penal, del qual van ser absolts per un error procedimental, i van fixar la seva residència a Barcelona.
El 2 d'octubre, segons assenyala la policia espanyola, els arrestats, integrants del grup denominat Comando Insurreccional Mateo Morral, van anar a Saragossa en transport públic portant en una bossa l'artefacte explosiu que van col·locar i activar a la Basílica del Pilar.
L'acció de Saragossa té moltes similituds amb la que es va fer el 7 de febrer a la catedral de l'Almudena de Madrid, on es va col·locar una bomba semblant dins d'un confessionari que va ser desactivada per la policia.
Els anarquistes xilens del Pilar volien atemptar a Montserrat
Havien demostrat "interès" en la basílica catalana, asseguren fonts de la investigació
ARA A PORTADA
Publicat el 14 de novembre de 2013 a les 18:55
Et pot interessar
-
Política
Santpedor aprova la taxa de residus del 2026 i avala diversos canvis en serveis municipals
-
Política
Santpedor reestructura el cartipàs municipal en un escenari de govern en minoria
-
Política
Jordi Rojas deixa l'acta de regidor pel trencament del govern de Santpedor
-
Política
Mor Carles Esclusa, exregidor per ERC i expresident del Cercle Artístic de Manresa
-
Política
Sergi Perramon crea Avenç Nacionalista i l'ofereix per a una candidatura conjunta de cara a 2027
-
Política
Andreu Torres releva Joan Zapata com a conseller comarcal del Bages
