
Cambra de Comerç, Montepio de Conductors, Plataforma No + morts a la C-55, Confavc, CCOO, UGT, FAVB, FAVM, Col·legi d'enginyers, amb l'adhesió expressa de la UBIC -que ha subscrit les propostes però no ha pogut desplaçar-se a Barcelona- han atès aquest dimecres la gestió de la diputada d'ICV-EUiA, Laura Massana, per a reunir-se amb representants polítics de la Catalunya Central i amb altres parlamentaris de la comissió de Territori per explicar el greuge que significa per a les comarques interiors tenir una via de connexió a Barcelona com la C-55, en les primeres posicions del rànquing de mortaldat a la carretera segons l'índex Eurorap dels darrers anys, amb una alternativa com l'autopista C-16, que és de les més cares d'Europa.
A nivell polític hi ha assistit la mateixa Laura Massana, amb Salvador Milà (ICV-EUiA), David Bonvehí i Josep Rull (CiU), Judit Carreras i Roberto Labandera (PSC), Joan Puigcercós (ERC) i Santi Rodríguez (PP). La intenció de la convocatòria era clara: per una banda els diputats de la Catalunya Central que coneixen la problemàtica, per una banda membres de la comissió de Territori que poden traslladar les reivindicacions a la taula de treball.
A nivell econòmic i social, les entitats bagenques han plantejat que davant les dificultats econòmiques i mediambientals per a fer el desdoblament de la C-55, la mesura més urgent per a garantir la seguretat dels conductors del Bages, Berguedà i Solsonès de camí cap a la zona metropolitana és l'alliberament de la concessió de l'autopista C-16 i la seva connexió amb l'A-2 a l'alçada d'Abrera – Martorell amb un ramal que no superaria els cinc quilòmetres i que, a banda, donaria credibilitat al tram final de la E-9.
La necessitat d'una intervenció imminent en els punts negres, totalment identificats, de la C-55 ha estat un altre dels punts de debat més tractats i la connexió de Manresa i el Pont de Vilomara a la C-16 de manera que només es pot usar en sentit sud, en direcció als peatges, també s'ha posat sobre la taula.
Els diputats s'han compromès a traslladar a la comissió de territori les demandes i fer força, inicialment, en el tractament dels punts negres a la C-55 i l'alliberament total de la C-16 en el seu tram Terrassa Manresa entenent que ja està més que amortitzada. Aquest darrer punt ha fet que en última instància la Cambra de Comerç "caigués" de l'acord de compromís ja que defensa un alliberament parcial per al transport, en comptes de total com la resta.