ERC Navàs denuncia que amb el rebut de l'aigua es financi L'Eix

També constata la "poca transparència" i la manera de "fer prepotent del govern de la CUP

Publicat el 14 de juliol de 2016 a les 17:50
Actualitzat el 14 de juliol de 2016 a les 18:01
El dimecres es va celebrar la Junta General de Socis de Serveis Municipals de Navàs, en la qual es va aprovar els comptes del 2015. Segons denuncien els regidors d'ERC Navàs, van ser convocats d'urgència només 48h abans i, quan van demanar, mitjançant la corresponent instància informació complementària, no se'ls va facilitar per part del govern de la CUP.

El comunicat de la formació republicana explica que els comptes que es van debatre barrejaven el concepte d'aigües amb els números de l'equipament L'Eix, el gimnàs municipal amb piscina coberta. Quan es van demanar per separat es va respondre que les aigües tenen un benefici de 90.000 euros i L'Eix unes pèrdues de 40.000 euros, "de manera que s'utilitzen els beneficis del servei de l'aigua per subvencionar l'equipament públic de lleure, salut i esport".

Esquerra Navàs creu que "no és just" que amb els diners que paguen els navassencs i les navassenques per tenir aigua es financi un gimnàs. Entenen que el complex esportiu encara sigui deficitari, "però en cap cas no es poden utilitzar els diners de la taxa pel subministrament d'aigua potable per eixugar-ne les pèrdues". Si el servei d'aigua potable té superàvit, abans de destinar aquests diners al centre esportiu "caldria reduir-ne el cost de la taxa de subministrament". ERC creu que el que es produeix no és just ni legal, per això ha demanat al secretari que en faci un informe. 

També constata la "poca transparència" existent en afers d'aquest tipus, on els "malabarismes econòmics" i la manera de "fer prepotent del govern de la CUP, amb majoria absoluta, no tenen aturador a Navàs".