Coincidint amb el primer any de legislatura Iniciativa per Catalunya Verds de Manresa ha volgut emetre un comunicat en el que valora el conjunt de polítiques realitzades pel nou govern de la ciutat. Així, ICV de Manresa qualifica aquest primer any de nou govern com un període perdut a l'hora d'afrontar la necessitat més urgent que, en un context de crisi, té avui la ciutat, com és la reactivació social i econòmica.
ICV creu que en un context de crisi com l'actual la prioritat del nou govern hauria d'haver estat clarament la reactivació social, econòmica i ecològica de la ciutat, i en aquest sentit només ha existit "un govern que improvisa, mancat de model, que deixa de banda la participació de la ciutadania, que calla sobre aspectes fonamentals per a la ciutat, que perd oportunitats, i que desconfia sistemàticament de tot allò que sigui públic".
En aquest sentit, els ecosocialistes posen com a exemple la manca de voluntat i capacitat per concertar projectes amb altres administracions, la reducció dràstica de les polítiques actives d'ocupació o el fet que es perdés l'oportunitat de sol·licitar plans d'ocupació.
A més, ICV creu que "el lideratge polític de la ciutat que CiU tant trobava a faltar, ha estat clarament inexistent, especialment a l'hora de plantar cara a la pèrdua de qualitat en sanitat i educació que suposen les retallades, o davant la pèrdua de l'exclusivitat dels estudis de mines a l'Escola Universitària i Politècnica de Manresa".
Així, els ecosocialistes creuen que l'alcalde de Manresa ha donat suport continuat a les retallades del Govern de la Generalitat i als interessos socials de la ciutat. Així, ICV critica que "Junyent essent president de la Fundació Althaia i de la Fundació Sociosanitària ha callat davant unes retallades dutes a terme pel Govern que han suposat, entre altres, l'augment de les llistes d'espera als centres hospitalaris de la ciutat o la pèrdua de 36 llits sociosanitaris de llarga estada que ocupaven sobretot gent gran amb malalties cròniques".
D'altra banda els ecosocialistes valoren positivament la millora en el manteniment que ha realitzat el nou govern, tot continuant polítiques endegades en períodes anteriors de major coordinació per donar resposta a les demandes dels Consells de Districte. Tanmateix, creuen que "la política de les petites coses hauria de formar part i anar sempre acompanyada d'un projecte de ciutat, que fins ara l'alcalde Valentí Junyent i el seu equip han demostrat no tenir".
ICV, a part de continuar fent el seguiment i valoració de les accions i no accions del govern municipal, continuarà treballant propostes amb entitats i persones de la societat civil i ciutat amb major intensitat i concreció. Així mateix plantejarà una alternativa global de model de ciutat que permeti posar les bases de la sortida de la crisi i la reactivació social, econòmica i ecològica de la ciutat.
ICV Manresa qualifica el 1r any del nou govern com a temps perdut
Els ecosocialistes diuen que ha demostrat durant aquest primer any que improvisa i no té projecte de futur per a la ciutat
ARA A PORTADA
-
Ramon Bacardit denuncia per delicte d'odi els cartells apareguts durant la Fira de l'Aixada Pere Fontanals
-
El cap de la Guàrdia Civil de Manresa a l'alcalde Cornet el 23-F: «A tu no et passarà res, ets bon noi» Redacció
-
Apareix el jove desaparegut al Santuari del Far: ha estat voltant sol més d'una setmana Marc Orts i Cussó
-
-
La 146a trobada d'Aturem les Guerres a Manresa centra el debat en el conflicte a l'Iran Pere Fontanals
Publicat el
14 de juny de 2012 a
les 15:33
Et pot interessar
-
Política
Sant Joan redueix un 57% el rebuig en la primera setmana amb el porta a porta
-
Política
La CUP inicia a Manresa la campanya Ara parla el País amb una enquesta popular
-
Política
Les Escodines acollirà el 12 de març la propera jornada de L'alcalde als barris
-
Política
El Bages i el Moianès concentren 84,6 milions als pressupostos: consulta les inversions
-
Política
Sant Vicenç de Castellet aprova la nova comissaria amb una inversió de 616.000 euros
-
Política
La consellera Núria Parlon visita Sant Joan de Vilatorrada per tractar qüestions de seguretat
