Coincidint amb el primer any de legislatura Iniciativa per Catalunya Verds de Manresa ha volgut emetre un comunicat en el que valora el conjunt de polítiques realitzades pel nou govern de la ciutat. Així, ICV de Manresa qualifica aquest primer any de nou govern com un període perdut a l'hora d'afrontar la necessitat més urgent que, en un context de crisi, té avui la ciutat, com és la reactivació social i econòmica.
ICV creu que en un context de crisi com l'actual la prioritat del nou govern hauria d'haver estat clarament la reactivació social, econòmica i ecològica de la ciutat, i en aquest sentit només ha existit "un govern que improvisa, mancat de model, que deixa de banda la participació de la ciutadania, que calla sobre aspectes fonamentals per a la ciutat, que perd oportunitats, i que desconfia sistemàticament de tot allò que sigui públic".
En aquest sentit, els ecosocialistes posen com a exemple la manca de voluntat i capacitat per concertar projectes amb altres administracions, la reducció dràstica de les polítiques actives d'ocupació o el fet que es perdés l'oportunitat de sol·licitar plans d'ocupació.
A més, ICV creu que "el lideratge polític de la ciutat que CiU tant trobava a faltar, ha estat clarament inexistent, especialment a l'hora de plantar cara a la pèrdua de qualitat en sanitat i educació que suposen les retallades, o davant la pèrdua de l'exclusivitat dels estudis de mines a l'Escola Universitària i Politècnica de Manresa".
Així, els ecosocialistes creuen que l'alcalde de Manresa ha donat suport continuat a les retallades del Govern de la Generalitat i als interessos socials de la ciutat. Així, ICV critica que "Junyent essent president de la Fundació Althaia i de la Fundació Sociosanitària ha callat davant unes retallades dutes a terme pel Govern que han suposat, entre altres, l'augment de les llistes d'espera als centres hospitalaris de la ciutat o la pèrdua de 36 llits sociosanitaris de llarga estada que ocupaven sobretot gent gran amb malalties cròniques".
D'altra banda els ecosocialistes valoren positivament la millora en el manteniment que ha realitzat el nou govern, tot continuant polítiques endegades en períodes anteriors de major coordinació per donar resposta a les demandes dels Consells de Districte. Tanmateix, creuen que "la política de les petites coses hauria de formar part i anar sempre acompanyada d'un projecte de ciutat, que fins ara l'alcalde Valentí Junyent i el seu equip han demostrat no tenir".
ICV, a part de continuar fent el seguiment i valoració de les accions i no accions del govern municipal, continuarà treballant propostes amb entitats i persones de la societat civil i ciutat amb major intensitat i concreció. Així mateix plantejarà una alternativa global de model de ciutat que permeti posar les bases de la sortida de la crisi i la reactivació social, econòmica i ecològica de la ciutat.
ICV Manresa qualifica el 1r any del nou govern com a temps perdut
Política
Els ecosocialistes diuen que ha demostrat durant aquest primer any que improvisa i no té projecte de futur per a la ciutat
ARA A PORTADA
-
Societat La residència de Sant Fruitós comença a instal·lar un nou aire condicionat central després d'un mes d'avaria Pere Fontanals
-
Societat ERC reclama una inspecció urgent a la residència de Sant Fruitós per la crisi de climatització Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans El Kursaal encadena un altre semestre de rècord amb més de 58.000 espectadors i 101 espectacles Pere Fontanals
-
Societat Moià es planta contra una retallada de grups a 3r de Primària i 1r d'ESO que massificarà les aules Redacció
-
Publicat el
14 de juny de 2012 a
les 15:33
Et pot interessar
-
Política
Ataquen a pedrades el domicili d'una regidora d'ERC de Sant Vicenç després del Mundial
-
Política
El ple rebutja la proposta de Fem Manresa per retirar part de l'asfalt de la plaça Neus Català
-
Política
Cardona reclama a Illa suport per rehabilitar el nucli antic, impulsar habitatge i atraure empreses
-
Política
Un recés a correcuita fa girar el ple i Manresa demanarà ser seu de la selecció de bàsquet
-
Política
Sant Joan de Vilatorrada reclama retirar el Plater per protegir Collbaix i el sòl agrícola
-
Política
El ple de Manresa aprova reforçar la seguretat i dignificar el passatge Sorribes
