El candidat d'Impulsem Manresa, la marca que usarà el PDECat per concórrer a les properes eleccions municipals, Joan Vila, insisteix que cal "controlar que l'ajuda no vagi a domicilis il·legals", referint-se als lots d'aliments que la Fundació del Convent de Santa Clara reparteix a les famílies vulnerables de la ciutat a través de la Plataforma dels Aliments. D'aquesta manera, Vila es referma en el discurs que va pronunciar el dia de la presentació de la formació al Kursaal el 6 d'octubre.
La decisió de Vila a l'hora d'intervenir municipalment la Fundació no s'acaba aquí i assegura que cal "involucrar Serveis Socials -de l'Ajuntament- en les entregues a domicili" que pretén imposar si aconsegueix l'alcaldia de la ciutat. Tot plegat, ignorant que la Fundació del Convent de Santa Clara, i per tant, la Plataforma dels Aliments, és un ens totalment privat que rep de l'Ajuntament menys d'un 5% del seu pressupost dinerari, un percentatge que encara és molt inferior si es valoren les aportacions que les empreses fan en productes de primera necessitat.
Tot plegat ho ha assegurat en una suposada carta oberta que no ha publicat a les seves xarxes socials ni ha rebut la pròpia Sor Lucía Caram i de la que s'ha fet ressò Regió7, que n'ha plasmat algunes literalitats en l'article, i on reclama a la monja manresana que es disculpi per haver dir que Impulsem "sembla Vox".
Malgrat insistir en el seu desconeixement de la gairebé nul·la incidència que l'Ajuntament té i pot tenir en la gestió i funcionament de la Fundació en ser un ens privat, Vila assegura "que la Plataforma dels Aliments mereix tot el meu respecte i admiració".
Tot i així afirma que cal solucionar "la molèstia que ocasiona l'ocupació de via pública" a la carretera de Vic durant el repartiment dels lots de productes bàsics, "on no és permès parar ni molt menys estacionar". De nou, Vila mostra una ignorància preocupant de la situació, ja que la Fundació del Convent de Santa Clara ha comunicat de forma reglamentària l'ocupació de la via pública i, a més, està totalment senyalitzada fins i tot amb avisos lluminosos.
En la carta, Impulsem també reitera que cal realitzar el lliurament d'aquestes ajudes a domicili i que "des de l’Ajuntament cercarem col·laboracions amb sector privat per poder-ho dur a terme", ignorant que aquest repartiment a domicili ja el realitza la Plataforma a aquelles famílies que tenen problemes de mobilitat, i que ho fa a través dels voluntaris, que són els que estacionen els seus vehicles a la carretera de Vic per carregar els lots.
Vila conclou la seva carta oberta amb una cita bíblica, Sant Mateu 6,1-6,16-18, que equipara l'anunci d'una almoina lliurada al que fan "els hipòcrites a les sinagogues", en clara referència al treball de Sor Lucía Caram al capdavant de la Fundació.
Impulsem Manresa insisteix en negar el menjar a qui no pugui pagar-se un habitatge
Joan Vila assegura que l'Ajuntament intervindrà la Plataforma dels Aliments de la Fundació del Convent de Santa Clara si és el proper alcalde
Ara a portada
-
-
-
Política «Manresa serà la tomba del feixisme» davant la parada de Sant Jordi d'Aliança Catalana Pere Fontanals
-
Plans La comunitat de Sant'Egidio convoca una pregària a Manresa en memòria del papa Francesc Redacció
-
Economia L'escola Joncadella de Sant Joan de Vilatorrada guanya un Premi Pilarín Bayés de contes Redacció
Publicat el 29 d’octubre de 2022 a les 14:40
Actualitzat el 29 d’octubre de 2022 a les 15:10
Et pot interessar
-
Política L'Ajuntament de Navàs aprova el pressupost més elevat de la seva història
-
Política La Generalitat farà obres de millora a les estacions d'autobús de Manresa i de Navàs
-
Política Sant Vicenç defensa la seva gestió del padró després de la intervenció de la regidora Clotet en el ple de Manresa
-
Política Aloy a Bacardit: «Ja sé que no li agrado gens, però jo també l'he d'aguantar»