Fins a l'11 d'abril es pot consultar el cens electoral. Foto: Adrià Costa
Més de 5,3 milions de catalans estan cridats a les urnes a les eleccions municipals, segons dades provisionals. Aquest dilluns, s'ha iniciat el procés d'exposició pública del cens en període electoral i de rectificació de les dades per als comicis. Les dades es podran consultar fins l'11 d'abril i els ajuntaments estan obligats a mantenir un servei de consulta de les llistes electorals vigents dels seus municipis, segons el Departament de Governació. Durant aquest període es podran presentar reclamacions davant de les delegacions provincials de l'Oficina del Cens Electoral o dels ajuntaments, per modificar les dades i sobre inclusió o exclusió del cens.
També durant el mateix termini, els representants de les candidatures poden impugnar el cens de les circumscripcions que en els sis mesos anteriors hagin registrat un increment de residents significatiu i no justificat. L'Oficina del Cens Electoral farà públiques les rectificacions i notificarà als reclamants i als ajuntaments la resolució de les peticions el 15 d'abril.
La consulta es pot fer per mitjans informàtics, amb la identificació prèvia de la persona interessada o mitjançant l'exposició al públic de les llistes electorals, si no es compta amb mitjans informàtics suficients.
La xifra provisional d'electors a Catalunya per a les properes eleccions municipals és de 5.306.890 (5.240.686 electors residents i 66.204 electors estrangers residents a l'Estat espanyol).
ARA A PORTADA
-
«Junts no es pot permetre el luxe de renunciar a governar en tots els àmbits» Pere Fontanals | Oriol March
-
Bacardit i Perramon segellen l'aliança per «recuperar» Manresa: els detalls del «Pacte de la Llum» Pere Fontanals
-
L'efecte Perramon: Aliança Catalana es queda sense el seu «candidat somiat» a Manresa Pere Fontanals
-
-
Publicat el
04 d’abril de 2011 a
les 19:56
Et pot interessar
-
Política
Les Rebels de Monistrol de Montserrat organitzen activitats per al 8-M
-
Política
Junts i Sergi Perramon tanquen un acord a Manresa per anar plegats a les municipals
-
Política
Les piscines municipals de Santpedor tindran vestidors nous i accessos millorats aquest estiu
-
Política
Vuit famílies de Moià afronten el risc de quedar-se sense casa
-
Política
Manresa fa balanç del Pla Estratègic del Cardener amb una inversió de 4 milions en cinc anys
-
Política
Dani Mauriz, ratificat com a candidat de Junts a Sant Vicenç de Castellet per a 2027
