Xavier Javaloyes durant la seva intervenció aquest dijous. Foto: Jordi Preñanosa
Una seixantena de persones han assistit aquest dijous al vespre al Centre Cívic Selves i Carner a la posta de llarg de les llistes del PP a la comarca. L'acte, que ha començat amb més de mitja hora de retard, ha servit a la formació popular per a presentar la quinzena de persones –malgrat que n'han faltat quatre- que encapçalaran les llistes al Bages i per a que Xavier Javaloyes realitzés el primer míting de precampanya. Un míting que ha pretès ser general però que no ha volgut evitar incidir amb força en el tema de la immigració.
Domingo Beltran, regidor del PP a Manresa, ha iniciat la presentació de l'acte en un perfecte català per passar a presentar un a un els candidats comarcals i un vídeo de presentació que ha servit d'entradeta per al cap de llista de la capital del Bages i actual portaveu del grup municipal popular a Manresa.
Javaloyes ha anunciat que demanarà una auditoria per conèixer la realitat financera de l'ajuntament per conèixer "el deute real i el dèficit" i exigirà responsabilitats "en el cas que sigui necessari". En la mateixa línia financera, el cap de llista de Manresa, ha proclamat que "s'han acabat els sous de 5.000 i 6.000 euros dels regidors" i que caldrà ajustar el catàleg de llocs de treball per adequar el pes dels sous dels treballadors municipals en els pressupostos.
En aquesta línia, també ha anunciat que "baixarem les taxes i els impostos" perquè els diners han de ser a les "butxaques dels manresans" de manera que gastant reactivin l'economia. D'acord amb la UBIC, "eliminarem els impostos sobre els rètols i aparadors dels comerços". Javaloyes ha continuat anunciant l'ampliació de les zones comercials i l'eliminació de les fotomultes. Tot i "no ser una època de grans projectes", el PP apostarà per tenir una ciutat "ordenada i neta", on hi torni a haver parcs públics tous. En aquest sentit ha manifestat que "no volem màsters de l'univers que rebin premis internacionals, ens conformem amb arquitectes normals".
Arribat a aquest punt, el cap de llista del PP ha entrat de ple en el debat sobre la immigració i la seguretat amb un to força contundent: "Eliminarem el burka dels carrers", "a qui no li agradi que se'n torni per allà on va venir", "les ajudes socials, primer pels d'aquí" han estat frases literals del discurs de Javaloyes que ha afirmat que s'ha d'acabar amb l'empadronament "indiscriminat" i s'ha de garantir que els "nostres" fills també puguin anar a les colònies municipals. Lligant un discurs amb l'altre, Javaloyes ha anunciat que el PP exigirà tolerància zero contra l'incivisme, inversió en seguretat, el reforçament de la guàrdia de barri i la recuperació "de dins d'algun calaix perdut" de l'ordenança de civisme.
ARA A PORTADA
Publicat el 14 d’abril de 2011 a les 22:07
Et pot interessar
-
Política Jéssica Albiach insta el Baxi Manresa a no jugar contra el Hapoel Jerusalem per respecte als drets humans
-
Política Firdaous Naieb deixa l'Ajuntament de Sant Fruitós i serà substituïda per Oriol Capsada
-
Política El Parlament acorda eliminar els barracons de les escoles Valldaura i Les Bases de Manresa
-
Política Sant Vicenç de Castellet desempadrona 384 persones en sis mesos per frau en el cens
-
Política Junts Sant Joan critica la «manca d'acció» del govern de Solernou i el baix compliment del Pla Municipal
-
Política Salvador Busquets i Mariona Homs lideren una nova executiva d'ERC al Bages