El passat dijous, prèviament a la presentació de la nova rotonda de la carretera del Miracle, el diputat Jordi Fàbrega va lliurar a l'alcalde de Cardona, Ferran Estruch, el Pla d'accessibilitat de Cardona, un treball que té per objectiu inventariar i identificar barreres en edificis i via pública, així com establir un pla de transports i comunicacions.
El Pla és una eina de promoció de l'accessibilitat a l'àmbit municipal per poder assolir l'eliminació progressiva de les barreres arquitectòniques en els diferents àmbits de la població com la via pública, els edificis, els transports i les comunicacions. A més, també s'utilitza com a pla de prevenció, on s'estableixen criteris a utilitzar en les intervencions en obra nova o de reforma que es duguin a terme al municipi.
D'altra banda, s'orienta a proposar millores que facilitin l'autonomia personal dels col·lectius de persones amb discapacitat, però també preveu una millora de la qualitat de vida d'altres col·lectius, especialment la gent gran.
Pel govern és un pas important ja que és una eina que millorarà la qualitat de vida de tots els habitants de Cardona. A més, l'accessibilitat comporta també uns valors afegits de confort i seguretat, que fan del municipi un entorn amb possibilitats d'obrir-se al ciutadà i desenvolupar-se des del punt de vista socioeconòmic. En aquest sentit, el govern admet que caldrà temps per anar adaptant el municipi al Pla i que queda molta feina per fer, tenint en compte la complexitat física i econòmica, però el compromís és anar avançant.
La Diputació lliura el Pla d'accessibilitat de Cardona a l'Ajuntament
Política
És una eina de promoció de l'accessibilitat a l'àmbit municipal per poder assolir l'eliminació progressiva de les barreres arquitectòniques
ARA A PORTADA
-
-
Successos Sant Vicenç i el Pont tanquen els accessos al medi natural pel risc extrem d'incendi Redacció
-
Societat Els Bombers superen una jornada crítica d'incendis simultanis Marc Orts i Cussó | Neus Climent
-
-
Successos La policia investiga un grup de menors per l'onada d'incendis en contenidors de Manresa Pere Fontanals
Publicat el
21 de novembre de 2016 a
les 21:05
Actualitzat el
21 de novembre de 2016 a les
21:12
Et pot interessar
-
Política
Marc Aloy visitarà el barri de Sant Pau en una nova jornada del programa Alcalde als Barris
-
Política
Un forn amb nom de plaça
-
Política
Els Comuns demanen la compareixença de Paneque i Nadal pels semidirectes Manresa-Barcelona
-
Política
El Consell Comarcal del Bages reclama que la Llei d'Alta Muntanya no exclogui sis municipis de la comarca
-
Política
Un promotor s'interessa per un solar de Súria on es preveuen construir 52 habitatges protegits
-
Política
El Bages rebutja que els trens semidirectes amb Barcelona no tornin fins al 2040
