La manca de places de residència per a gent gran que pateix Manresa i la necessitat d'incrementar-ne el número per atendre la demanda de la ciutat ha posat d'acord els nou caps de llista de les formacions que concorren a les municipals, que aquest dimarts a mitja tarda han participat en el debat electoral que ha organitzat la plataforma de les pensions per parlar de serveis socials i gent gran.
Mentre que Valentí Junyent, de Junts per Manresa, proposava habilitar i cedir sòl perquè la Generalitat construís noves residències, necessitem el dobles de les places actuals", deia, Roser Alegre, de Fem Manresa, apostava per recuperar la residència Catalunya i habilitar el Centre Hospitalari. El candidat republicà, Marc Aloy, advertia que cal un mínim de 60 places noves, mentre que el socialista Felip González avisava els assistents, "que ningú no els prometi miracles". El candidat de Primàries, Marc Olivé apuntava que "amb la independència la situació milloraria", i Andrés Rojo, de Ciutadans, deixava anar que "cal menys independència i més parlar de dependència".
El futur, però, albirava un bri de llum gràcies a que la Generalitat ha "independitzat" Manresa de la resta de la comarca, i això fa que les mancances siguin més visibles des de la taula d'un despatx. Quin problema hi havia? Que el Bages, en el seu conjunt, compleix la ràtio de places de residència per a la gent gran, però no així Manresa.
Més gent gran i serveis socials
Els candidats, però, tenien altres propostes, tant per a la gent gran com per a les persones més vulnerables. Per a tots ells, Fem Manresa proposa la figura de l'agent tecnològic als barris per assistir en els tràmits burocràtics de les administracions o les empreses. També Alegre ha parlat de fer un catàleg específic d'activitats lúdiques per a la gent gran. Una idea que també ha exposat el cap de llista d'ERC, Marc Aloy, i l'alcalde Valentí Junyent. Carmelo Plaza, de Podem, insistia reivindicant que els protocols dels serveis socials "no s'apliquen" a l'Ajuntament de Manresa.
La candidata de Manresa En Comú, Ana Querol, ha instat a fer de Manresa "una ciutat cuidadora", i ha instat l'Ajuntament a "liderar els serveis que es presten als col·lectius més vulnerables" doblant les hores d'assistència a les persones i estant atents als casos de pobresa energètica. En aquest sentit, el cap de llista del PSC, Felip González, s'ha felicitat que hi hagin "moltes entitats i plataformes que empenyen els serveis socials municipals", però qui ha aconseguit aixecar la remor entre el públic ha estat el membre de Cs quan ha proposat compensar el voluntariat "amb bonificacions".
Tot i que una mica abans, el propi Rojo encara ha aixecat més comentaris entre el públic quan ha dit que dedicaria el Parc de Puigterrà per a la gent gran. "No hi ha un punt amb més pujades a la ciutat?" s'ha sentit en veu baixa...
La cap dels comuns, Ana Querol, troba a faltar que l'àrea de serveis socials "no treballi en paral·lel amb les regidories afectades", Felip González, del PSC, ha instat els altres partits "a plantar-se" a la Generalitat per reclamar les residències. El republicà Marc Aloy ha relacionat l'esperança de vida de les manresanes, una de les més altes d'Europa, a que "a Manresa s'hi viu molt bé", l'altre Marc, l'Olivé, de Primàries, ha apostat per construir entre 110 i 130 pisos de forma esglaonada i gestió cooperativa per a la gent gran, i Andrés Rojo, de Cs, ha apostat pel mateix amb la fórmula de xarxa d'habitatges assistencials. Fem Manresa ha llançat la seva proposta de crear una cuina central de gestió pública amb productes de proximitat per abastir menjadors escolars i residències.
El candidat del PP, Joan Comas, també ha assistit a l'acte i ha assegurat "estar d'acord amb tots els altres candidats".
La falta de places de residència a Manresa posa d'acord els partits en el debat de la plataforma de les pensions
Els candidats exposen les seves propostes en matèria de gent gran i serveis socials davant una sala d'actes del Casino plena de gent
ARA A PORTADA
-
Pau Sellart: «La selectivitat em va anar molt bé, però no esperava tenir la millor nota del Bages» Pere Fontanals
-
Sergi Perramon es reuneix amb Artur Mas per estudiar escenaris de cara a les municipals de 2027 Pere Fontanals
-
La Taula del Foment de l'Ús Social del Català a Manresa reuneix 60 agents per revertir la regressió lingüística Pere Fontanals
-
La mobilització veïnal frena el desnonament del Bloc 8, símbol de la lluita per l'habitatge a Manresa Pere Fontanals
-
Publicat el 14 de maig de 2019 a les 20:09
Et pot interessar
-
Política Artés redefineix l'ús dels horts municipals per impulsar una agricultura urbana sostenible
-
Política Visita de Felip VI: quan les campanes de Montserrat no toquen ni quarts ni hores
-
Política La presència de Felip VI a Montserrat «ofèn a la memòria republicana i antifeixista»
-
Política Lluís Llach demana que Felip VI no passegi «amb normalitat» per Montserrat
-
Política Fem Manresa topa amb el govern en voler accelerar la recuperació esportiva de la Pista Castell
-
Política Manresa inicia la construcció del segon edifici cooperatiu més gran del país