La PAHC Bages s'adhereix a la nova Confederació d'Habitatge de Catalunya

Amb l'objectiu de superar la fragmentació del moviment per l'habitatge i afrontar de manera més eficaç els reptes actuals, com els lloguers abusius, els desnonaments i l'especulació immobiliària per part dels fons voltor

  • Membres de la PAHC Bages en un desnonament recent al carrer Santa Llúcia de Manresa -
Publicat el 12 de maig de 2025 a les 18:21

La PAHC Bages ha anunciat aquest dilluns la seva adhesió a la Confederació Sindical d'Habitatge de Catalunya (COSHAC), una organització que agrupa sindicats i moviments socials per defensar l'accés a l'habitatge com a dret bàsic. A més de la PAHC Bages, també s'hi han adherit les Plataformes d'Afectades per la Hipoteca (PAH) de Sabadell, Lleida, Sant Feliu de Llobregat, Cerdanyola - Ripollet i Baix Montseny.

Aquesta decisió, fruit de més de dos anys de debat intern, té com a objectiu superar la fragmentació del moviment per l'habitatge i afrontar de manera més eficaç els reptes actuals, com els lloguers abusius, els desnonaments i l'especulació immobiliària per part dels fons voltor. Les PAH subratllen que aquest pas no suposa un trencament amb la resta de col·lectius, sinó un "reforç de la lluita des d'una perspectiva unitària i de classe".

Un pas endavant després d'una dècada de mobilitzacions

Les PAH signants, amb més de deu anys de trajectòria, han estat claus en l'organització de la resistència contra els desnonaments, la recuperació de pisos buits i la pressió per a canvis legislatius. Tanmateix, reconeixen que la complexitat de l'actual crisi de l'habitatge -amb l'augment dels lloguers inassumibles i la financiarització del sector- requereix "estructures més àmplies i coordinades".

En aquest sentit, la incorporació a la COSHAC respon a l'acord pres al segon Congrés d'Habitatge de Catalunya, celebrat el febrer passat, on es va aprovar la necessitat de crear una estructura que agrupés a una majoria àmplia del moviment per l'habitatge.

Reaccions i pròxims passos

Des de les PAH han destacat que aquesta aliança "no és simbòlica", sinó una "aposta política per construir poder popular" i poder aconseguir solucions reals al problema de l'habitatge. "Volem ser més útils i més fortes davant d'un sistema que tracta l'habitatge com una mercaderia", han afirmat. Des de la COSHAC, han celebrat l'arribada d'aquests col·lectius i han cridat a més organitzacions a sumar-s'hi per fer front "a les polítiques que deixen milers de persones sense sostre".