El govern en minoria de Sant Joan de Vilatorrada d'Alternativa per Sant Joan i el PSC han decidit no fer entrar el dictamen sobrevingut de retribucions i dedicacions dels regidors després de comprovar que segurament no tindrien prou suports per tirar-lo endavant.
D'aquesta manera, el ple extraordinari d'aquest dimarts ha servit per aprovar la primera fase de les obres a la canalització i urbanització de la zona esportiva, una modificació de crèdits per aprofitar part del romanent positiu de 2018, un reconeixement de crèdit extrajudicial i el canvi de dies locals festius de 2020, però no per tirar endavant el punt dels sous, que ja havia estat rebutjat pel ple ara fa 15 dies.
A correcuita, mitja hora abans del ple s'ha constituït la Junta de Portaveus per debatre, precisament, l'última proposta del govern d'Alternativa i PSC, que no sumen majoria absoluta i que, a més, aquest dimarts tenia dues baixes a les seves files. Durant aquesta junta, el govern ha traslladat la seva proposta als responsables dels grups municipals i, segons han afirmat durant el ple, aquests han demanat un quart d'hora per consensuar les respectives posicions.
Amb el saló de sessions amb força presència de veïnes i veïns del municipi, un cop s'han debatut els punts previs, l'alcalde ha dit que el tema sobrevingut, o sigui, el dictàmen de retribucions, no es debatria.
La resposta d'Albert Marañón, de Compromís, que ha definit la postura de l'alcalde com "una falta de respecte als veïns i els regidors", ha anat seguida del representant d'ERC, Ramon Planell, que s'ha estranyat que els donessin 15 minuts abans del ple per debatre internament el punt i que al final se sobreseís, i del de Junts, Gil Ariso, que ha assegurat que "no saben què votaríem" perquè havien consensuat que si l'import total dels sous era igual que en els anteriors mandats, ells s'abstindrien.
L'alcalde Solernou ha donat per finalitzat el ple i s'ha estalviat passar pel mateix que el de Sant Fruitós, Joan Carles Batanés, que ja porta dos intents frustrats d'aprovar les retribucions.
L'alcalde de Sant Joan retira el punt de les retribucions dels regidors per por de tornar-lo a perdre
Els grups de l'oposició es queixen que havien consensuat el seu sentit de vot i que no l'han pogut expresar
ARA A PORTADA
-
Ramon Bacardit denuncia per delicte d'odi els cartells apareguts durant la Fira de l'Aixada Pere Fontanals
-
Apareix el jove desaparegut al Santuari del Far: ha estat voltant sol més d'una setmana Marc Orts i Cussó
-
-
-
L'Ajuntament de Manresa allarga fins divendres l'estada de la família Ungureanu a l'Alberg Pere Fontanals
Publicat el
30 de juliol de 2019 a
les 23:04
Actualitzat el
30 de juliol de 2019 a les
23:13
Et pot interessar
-
Política
Sant Joan redueix un 57% el rebuig en la primera setmana amb el porta a porta
-
Política
La CUP inicia a Manresa la campanya Ara parla el País amb una enquesta popular
-
Política
Les Escodines acollirà el 12 de març la propera jornada de L'alcalde als barris
-
Política
El Bages i el Moianès concentren 84,6 milions als pressupostos: consulta les inversions
-
Política
Sant Vicenç de Castellet aprova la nova comissaria amb una inversió de 616.000 euros
-
Política
La consellera Núria Parlon visita Sant Joan de Vilatorrada per tractar qüestions de seguretat
