Laura Massana: «La clau per a millorar la mobilitat és el ferrocarril»

La candidata ha presentat el Pla Tren 2014

Publicat el 25 de novembre de 2010 a les 20:27

Laura Massna i Xavier Rubio a l'estació dels FGC. Foto: ICV

Laura Massana ha assegurat avui Manresa que la única manera de garantir la mobilitat quotidiana del conjunt de ciutadans  i ciutadanes és impulsant de manera decisiva el transport públic ferroviari. Massana ha presentat, acompanyada de Xavier Rubio, President d'ICV del Bages – Berguedà – Solsonès, el Pla Tren 2014 que la coalició ecosocialista incorpora dins els programa per a les eleccions al Parlament del proper diumenge.

Massana ha explicat que "si avui volem fer possible un nou model productiu és imprescindible canviar el model d'infraestructures, fer possible un model més sostenible i on no tot hagi de passar per Barcelona". Per ICV-EUiA ha arribat l'hora que el tren sigui la prioritat i "no pot ser que l'any 2010 hi hagi menys quilòmetres de ferrocarril que l'any 1930".

La primera acció del Pla Tren 2014 que proposa la coalició és la creació de quatre  serveis de rodalia a Lleida, Tarragona, Girona i Manresa-Catalunya Central, que enllaçarien sempre amb els serveis de rodalia de Barcelona. En el cas de Manresa-Catalunya Central l'actual línia de FGC Llobregat s'ampliaria amb el Tren-tram Bages (amb dues sublínies Sallent-Santpedor i Súria-Callús amb confluència a Manresa i St Joan de Vilatorrada). Així, de 4 sistemes de rodalies passaríem a 16 línies que donarien resposta a les necessitats territorials del conjunt del país.

D'altra banda el Pla també contempla la quadriplicació de vies en l'entrada a Barcelona per millorar les freqüències des de Barcelona i la creació d'un Servei Intercity ) integrat també per cinc línies: una d' elles seria la Manresa-Martorell-Sagrera i la Cervera-Igualada-Martorell-Sagrera; a més del desdoblament de vies de la línea Barcelona-Vic, que circularien amb verlocitats superiors a 120 km/h, i utilitzant la via d'altes prestacions com a autopista ferroviària i la xarxa convencional per arribar a punts cèntrics de les ciutats més importants de Catalunya. La mateixa infraestructura del Servei IC serviria per desenvolupar un  sistema de transport de mercaderies per ferrocarril.

Massana ha assegurat que "Alguns ens diran que aquest és un Pla utòpic, però la veritat és que és plenament viable econòmicament ja que només representa el 21.4% de les inversions previstes a l'addicional 3ª de l'Estatut (el mateix que el cost de l'AVE Barcelona-Madrid). La gent d'ICV-EUiA vam ser la garantia que en el Pacte Nacional d'Infraestructures es tingués en compte el ferrocarril com una prioritat, i som la garantia perquè en el proper mandat aquesta planificació es comenci a posar en pràctica, millorant així de manera importantíssima la mobilitat del conjunt del país, també de la Catalunya Central".