Ja són onze els diumenges que fa que el clam independentista s'escolta a la part de darrera de la presó de Lledoners i la convocatòria ni s'atura ni decreix. I també onze, els mesos que els Jordis són a la presó. Els sobiranistes del Bages se'ls ha de sumar cada setmana algun autobús que arriba en pelegrinatge des de diversos punts del país. Què farem el proper diumenge? Lloguem un autobús per anar a honorar els nostres presos polítics home, tots ells al centre penitenciari de Sant Joan.
I és que diumenge rere diumenge, els organitzadors, Música per la Llibertat, es cuiden d'oferir una programació diferent, amb parlaments de persones vinculades als presos o als exiliats, i actuacions apart de la dels músics.
Aquest diumenge, el mateix dia que fa onze mesos que Jordi Cuixart i Jordi Sànchez són a la presó, ha estat el torn de la germana de Puigdemont i de l'Esbart Manresà, que han parlat i ballat davant d'unes 4.000 persones, segons l'organització, una xifra que no parava d'augmentar amb gent que arribava tard a la convocatòria. L'Esbart, a més, havia actuat durant la tarda a dins de Lledoners per a tots els presos.
A les trobades per fer el "Cant dels Ocells" amb lletra pròpia dedicada als presos, s'hi sumen els sopars a la fresca dels dimarts i les convocatòries extraordinàries. Dia rere dia, les convocatòries sumen més adeptes.
Lledoners: el pelegrinatge que no s'atura
Unes 4.000 persones, segons l'organització, del Bages i d'autobusos arribats d'altres punts del país, s'apleguen al camp de darrera la presó quan fa 11 mesos de l'empresonament dels "Jordis"
ARA A PORTADA

- Pere Fontanals
- Responsable de NacióManresa
Publicat el 16 de setembre de 2018 a les 20:58
Actualitzat el 17 de setembre de 2018 a les 18:19
Et pot interessar
-
Política ERC Bages celebra que el Govern aposti pel desdoblament de la C-55 aprofitant el traçat actual
-
Política Comencen les obres d'urgència per substituir tot el cablejat elèctric a Pineda de Bages
-
Política Els grups municipals es conjuren per aconseguir el convent de les Caputxines per a Manresa
-
Política Junts preguntarà al govern de Manresa què ha costat el primer projecte tècnic de la ZBE
-
Política Junts Bages celebra l'anunci del desdoblament de la C-55 però reclama que arribi fins a l'A2
-
Política La Diputació lliura a Avinyó un estudi per reformar la Casa Consistorial