Ja són onze els diumenges que fa que el clam independentista s'escolta a la part de darrera de la presó de Lledoners i la convocatòria ni s'atura ni decreix. I també onze, els mesos que els Jordis són a la presó. Els sobiranistes del Bages se'ls ha de sumar cada setmana algun autobús que arriba en pelegrinatge des de diversos punts del país. Què farem el proper diumenge? Lloguem un autobús per anar a honorar els nostres presos polítics home, tots ells al centre penitenciari de Sant Joan.
I és que diumenge rere diumenge, els organitzadors, Música per la Llibertat, es cuiden d'oferir una programació diferent, amb parlaments de persones vinculades als presos o als exiliats, i actuacions apart de la dels músics.
Aquest diumenge, el mateix dia que fa onze mesos que Jordi Cuixart i Jordi Sànchez són a la presó, ha estat el torn de la germana de Puigdemont i de l'Esbart Manresà, que han parlat i ballat davant d'unes 4.000 persones, segons l'organització, una xifra que no parava d'augmentar amb gent que arribava tard a la convocatòria. L'Esbart, a més, havia actuat durant la tarda a dins de Lledoners per a tots els presos.
A les trobades per fer el "Cant dels Ocells" amb lletra pròpia dedicada als presos, s'hi sumen els sopars a la fresca dels dimarts i les convocatòries extraordinàries. Dia rere dia, les convocatòries sumen més adeptes.
Lledoners: el pelegrinatge que no s'atura
Unes 4.000 persones, segons l'organització, del Bages i d'autobusos arribats d'altres punts del país, s'apleguen al camp de darrera la presó quan fa 11 mesos de l'empresonament dels "Jordis"
ARA A PORTADA
-
-
-
Meritxell Solé bat el rècord català de 10 km ruta i supera la marca històrica de Rosa Morató Pere Fontanals
-
Montserrat vibra amb 1.200 músics a la gran Trobada de Bandes del Mil·lenari del Monestir Pere Fontanals
-
Manresa lliurarà la Medalla de la Ciutat al Mèrit Cívic a Víctor Feliu, a títol pòstum, aquest dijous Pere Fontanals
- Pere Fontanals
- Responsable de NacióManresa
Publicat el 16 de setembre de 2018 a les 20:58
Actualitzat el 17 de setembre de 2018 a les 18:19
Et pot interessar
-
Política
Els Comuns es reuneixen a Sant Fruitós i demanen a Sàmper que obri expedients als anuncis «il·legals» d'habitatge
-
Política
Catalunya en Comú celebrarà a Sant Fruitós la seva Executiva per marcar el full de ruta polític
-
Política
Sallent activa la segona edició dels Pressupostos Participatius amb una partida de 30.000 euros
-
Política
La PAHC atura el desnonament d'una família del Bloc 8 de Manresa
-
Política
Sant Fruitós actualitza les ordenances del 2026 amb un increment moderat del 2,5%
-
Política
Oriol Capsada, nou regidor de Sant Fruitós, assumeix l'àrea de Joventut
