El Centre Penitenciari Lledoners ha desocupat i està preparant les set cel·les que van ocupar els presos polítics independentistes al mòdul 2 entre juliol de l'any passat i aquest mes de febrer per si un cop celebrat el judici tornen a la presó de Sant Joan de Vilatorrada, segons ha confirmat NacióManresa de fonts properes al centre.
Un cop finalitzades les sessions testificals i de proves, el judici que es porta al Tribunal Suprem contra els líders independentistes finalitzarà després de l'última intervenció dels acusats, previsiblement el 12 de juny. A partir d'aquella data, i fins a la data en que es dicti la sentència, que segurament serà passat l'estiu, els lletrats demanaran el retorn dels presos a Catalunya.
Malgrat que la decisió del trasllat no depèn dels Serveis Penitenciaris de la Generalitat, sinó del Ministeri de l'Interior amb el vist-i-plau del Tribunal Suprem, des de la presó bagenca no es vol deixar res a l'atzar i per això han desocupat i estan preparant les mateixes set cel·les que van ocupar durant aquells set mesos.
El Centre Penitenciari Lledoners es prepara, doncs, pel retorn de Junqueras, Romeva, Sànchez, Cuixart, Forn, Rull i Turull, a partir de mitjans de juny.
Lledoners prepara les set cel·les que van ocupar els presos polítics pel seu eventual retorn després del judici
Política
Malgrat que la decisió del trasllat depèn del Ministeri de l'Interior i del Tribunal Suprem, la presó de Sant Joan de Vilatorrada vol està preparada si es dona el cas
ARA A PORTADA
-
Cultura i Mitjans Manresa recomana anar a peu als miradors per veure l'eclipsi solar de dimecres Pere Fontanals
-
-
Societat La salmorra torna a vessar al passeig del Riu de Manresa i amenaça els arbres de l'entorn Pere Fontanals
-
-
Successos Restablert el servei de trens entre Lleida i Manresa després de l'atropellament d'una persona ACN
- Pere Fontanals
- Responsable de NacióManresa
Publicat el
01 de juny de 2019 a
les 11:24
Actualitzat el
01 de juny de 2019 a les
11:30
Et pot interessar
-
Política
El PP acusa el Govern de «premiar l'ocupació» amb la compra del Bloc 8 de Manresa
-
Política
Junts acusa el govern de defugir el debat sobre la compra del Bloc 8 de Manresa
-
Política
Junts acusa el Govern i Aloy de «capitular davant la pressió» amb la compra del Bloc 8
-
Política
Santpedor presenta al·legacions al Plater i rebutja el model de desplegament proposat
-
Política
L'equip de carrer de Manresa detecta 36 persones sense llar durant el 2026, més que en tot el 2025
-
Política
El govern de Manresa defensa el nou protocol d'emergència habitacional: «Ordena la intervenció»
