Aquest dissabte, 7 de març, coincidint amb la calçotada de la Festa Major Alternativa (FMA) que cada any se celebra a la plaça Gispert de Manresa, s'inaugurarà el primer arxiu històric de l'Esquerra Independentista al Bages, amb la voluntat de reunir i preservar tot allò relacionat amb el moviment a la comarca i de fer-ho accessible a la ciutadania.
L'espai, que estarà situat a La Batzegada (plaça Gispert, 2), portarà el nom del local on s'establirà; un local que fins ara només s'utilitzava com a punt de trobada dels regidors de Fem Manresa i que acollia, de tant en tant, algun acte cultural o de barri. En aquest sentit, i amb la voluntat d'obrir-lo a les manresanes i manresans, ara se li donarà una nova vida que no només se centrarà en l'emmagatzematge documental de la història del moviment a nivell local, sinó que també inclourà la venda i distribució de material independentista (tant dels col·lectius de la ciutat com d'organitzacions extracomarcals); discos i samarretes de grups de música combativa, i llibres de diferents editorials.
Una exposició amb els cartells de totes les edicions de la calçotada de la FMA
La Batzegada, que estarà oberta els divendres i els dissabtes a la tarda, també acollirà actes culturals com presentacions de llibres o exposicions. De fet, la primera proposta d'aquest tipus arribarà el mateix dia de la inauguració (dissabte al migdia). Es tracta d'una mostra dels cartells promocionals de totes les edicions de la calçotada de la FMA que s'han organitzat fins al moment, un total de vint-i-dos.
Des de La Batzegada es fa una crida a totes aquelles persones que tinguin material o documents d'interès històric relacionat amb el moviment de l'Esquerra Independentista a Manresa, a posar-s'hi en contacte a través del correu batzegadamanresa@gmail.com.
Manresa comptarà amb un espai de memòria i distribució de material de l'Esquerra Independentista
Situat al local de La Batzegada, a la plaça Gispert, s'inaugurarà dissabte coincidint amb la celebració de la calçotada de la Festa Major Alternativa
ARA A PORTADA
-
-
Els desallotjats d'un dels blocs afectats per l'incendi al carrer Santa Llúcia poden tornar a casa Pere Fontanals
-
El regidor de la CUP, Rubèn López, denunciat per la Policia Local de Santpedor pels fets del ple Pere Fontanals
-
Jaume Torrejón, de Mosaics Martí, rep el màxim reconeixement com a mestre artesà mosaista Pere Fontanals
-
Sgratta porta als escenaris la gesta de la periodista Nellie Bly amb «La volta al món en menys de 80 dies» Redacció
Publicat el
06 de març de 2020 a
les 22:08
Actualitzat el
06 de març de 2020 a les
22:12
Et pot interessar
-
Política
La consellera Núria Parlon visita Sant Joan de Vilatorrada per tractar qüestions de seguretat
-
Política
Sant Fruitós de Bages obre una votació popular per batejar quatre parcs de Pineda
-
Política
Santpedor aprova el primer Programa d'Actuació Municipal d'Habitatge 2026-2030
-
Política
Alcaldes i regidors de Junts al Bages reclamen inversions immediates a Rodalies
-
Política
Un mural col·laboratiu omple la Bona Vista de missatges en suport a Palestina
-
Política
El polígon del Pont Nou també genera tensió en el ple de Manresa
