Un total de 5.430 persones han participat en l'elecció de la direcció del Partit Demòcrata Català (PDC), més del 60% dels inscrits a la nova formació. El tàndem Artur Mas-Neus Munté ha obtingut un 95,07% dels vots. Cal dir que eren l'única candidatura. En la direcció executiva, on concorrien dues llistes, l'equip de Marta Pascal i David Bonvehí s'ha emportat el 87,76%, mentre que la llista liderada d'Ignasi Planas ha tret el 12,27%. Tots els candidats de la candidatura guanyadora han ultrapassat el 70% dels sufragis i, per tant, ha superat amb escreix el 50% que es requeria.
Pel que fa al consell nacional, Mercè Conesa s'ha imposat clarament a Santi Vila per un 49,44% dels vots (2.623 vots), enfront els 2.230 (42,03%) del conseller de Cultura. Joan Vila, el tercer aspirant, ha tret 452 vots. En aquest cas, caldria una segona volta al no obtenir cap candidat el 50%.
Els nous estatuts de la formació han estat aprovats amb un 97,4% dels vots. En l'altra cursa que es dilucidava avui, per ocupar el càrrec de defensor de l'associat, en què hi havia quatre candidats, han quedat finalistes Iolanda Aguilar (1.571 vots, 34% dels vots) i Iolanda Garcia, amb el 24%.
Marta Pascal i David Bonvehí guanyen la direcció executiva del PDC amb el 87% dels sufragis
Política
Artur Mas i Neus Munté obtenen el 95% dels vots per a la presidència i vicepresidència | Mercè Conesa s'imposa a Santi Vila (49% a 42%) pel consell nacional, però caldrà segona volta
ARA A PORTADA
-
Societat «No m'esperava treure aquesta nota»: Martí Trullàs signa la millor selectivitat del Bages Pere Fontanals
-
Política El nou pla ferroviari ajorna fins al 2040 els semidirectes de Manresa i desferma una allau de crítiques Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans El Bages rebrà prop de 2,7 milions de la Diputació per restaurar patrimoni arquitectònic Redacció
-
Política Un promotor s'interessa per un solar de Súria on es preveuen construir 52 habitatges protegits Pere Fontanals
-
Política El Consell Comarcal del Bages reclama que la Llei d'Alta Muntanya no exclogui sis municipis de la comarca Pere Fontanals
Publicat el
23 de juliol de 2016 a
les 15:51
Et pot interessar
-
Política
El PSC de Cardona acusa el govern d'ERC de mala gestió amb la taxa d'escombraries
-
Política
Tres municipis del Bages donen suport a les reivindicacions dels bombers precaris
-
Política
La Grada d'Animació reclama desencallar el nou pavelló abans del període electoral
-
Política
Els Comuns de Navarcles reclamen que el bus pari a l'hospital i a les Bases de Manresa
-
Política
El ple de Monistrol aprova mesures per corregir el nou sistema de recollida de residus
-
Política
La PAHC Bages irromp a la Universitat Catalana d'Estiu a Manresa per reivindicar el Bloc 8
