Laura Massana, diputada d'ICV-EUiA al Parlament de Catalunya, acompanyada dels caps de llista de la coalició a Manresa i Sant Joan de Vilatorrada, han presentat aquest matí en roda de premsa, diverses propostes de resolució que han estat registrades a la cambra catalana, sobre la paralització en els processos de construcció de diversos centres educatius. Les propostes de resolució seran debatudes i votades en les properes setmanes en el marc de la comissió parlamentària d'Ensenyament.
La diputada de la Catalunya Central, Laura Massana s'ha mostrat preocupada perquè "el de CiU és el millor govern per fer retallades en serveis públics bàsics i fonamentals per al conjunt de ciutadans i ciutadanes com la sanitat o l'educació". Massana ha insistit que "mentre plantegen fer retallades en els serveis públics dels que gaudeix tothom mantenen i amplien el concert amb escoles d'elit que només es poden permetre uns pocs".
Per la seva banda, Victor Marcos, cap de llista d'ICV a Sant Joan de Vilatorrada, ha explicat la proposta de resolució que es presenta al Parlament que vols que s'insti al Govern de la Generalitat a continuar amb el procés d'ampliació l'Escola Collbaix de la que ja es té el projecte aprovat. L'Escola Collbaix va ser construïda inicialment com a escola d'una línia i des de fa diversos cursos n'acull dues. Això ha provocat que s'hagin d'ubicar diversos mòduls prefabricats en el pati del mateix centre i des d'aquest curs, per manca d'espai, dins el recinte de l'escola veïna, l'Escola Joncadella.
Per la seva banda, Xavier Rubio, candidat d'ICV a Manresa, ha explicat la resolució que fa referència als centres educatius de la capital del Bages i ha insistit que "a la Generalitat li pertoca complir amb la seva responsabilitat de la mateixa manera que els professionals i la xarxa educativa de Manresa han estat capaços d'impulsar en situacions precàries projectes educatius innovadors de manera tenaç i il·lusionada". La proposa de resolució pretén que el Parlament insti a la Generalitat a no ampliar a una tercera línia de P3 l'escola La Sèquia i acceleri els processos de construcció de l'Escola La Flama i Valldaura i de l'IES Cal Gravat, complint així la sol·licitud de l'Ajuntament de Manresa reflectida en la moció aprovada el passat 17 de gener.
Massana no entén que es retalli a l'escola pública i es premiï la privada
Política
"Si s'eliminen impostos a les grans fortunes i s'amplien els concerts a escoles privades no entenem la lògica de les retallades a escoles públiques" ha dit la diputada d'ICV
ARA A PORTADA
-
Societat L'insomni creix un 43% a la Catalunya Central en set anys i ja afecta l'11% dels adults Pere Fontanals
-
Economia La Nit de la Recerca de Manresa mostra xifres rècord en inversió en innovació Pere Fontanals
-
Societat Mor als 71 anys Pius X. Cisa, impulsor de la Guia de Manresa i activista del sobiranisme local Pere Fontanals
-
Política El FNC disputarà a Aliança Catalana el vot d'extrema dreta a Manresa amb Cristina Solano Pere Fontanals
-
Publicat el
25 de febrer de 2011 a
les 19:11
Et pot interessar
-
Política
ERC Bages aplega un centenar llarg de persones a Cardona per reivindicar el treball municipal
-
Política
Junts demana explicacions per una subvenció a la Fundació Sallar pels seus vincles amb l'entramat de la DGAIA
-
Política
Manresa descarta revisar la ubicació dels contenidors propers a façanes
-
Política
«És més fàcil lluitar ara contra l'extrema dreta que quan arribin al poder»
-
Política
L'infrahabitatge en plantes baixes es queda sense radiografia d'urgència a Manresa
-
Política
El ple de Manresa tomba la creació d'una comissió d'anàlisi sobre l'homicidi de Vilajosana
