"Va començar el juliol de 2010 de la mà de les entitats amb gent com la Muriel Casals, que ens van mobilitzar, i hem de ser la gent i les entitats els que hem d'empènyer i continuar fins aconseguir la independència", ha dit Josep Maria Vila d'Abadal, exalcalde de Vic, exdiputat i expresident de l'Associació de Municipis per la Independència (AMI) a l'acte de celebració de l'Onze de setembre a Moià, vila natal de Rafael Casanova.
Vila d'Abadal ha manifestat el seu convenciment que aviat s'aconseguirà aquest objectiu si la societat, les entitats i les forces polítiques no defalleixen i mantenen l'esperança, i la gent continua participant en actes com les cinc manifestacions que se celebraran aquesta diumenge a la tarda.
Per la seva banda l'alcalde de Moià, Dionís Guiteras, després de reconèixer la força que "en actes reivindicatius i en objectius com els de la independència coincidim persones de sensibilitats diferents", ha replicat les paraules del ministre Margallo relatives a que és més fàcil vèncer i acabar amb l'independentisme violent com el que va haver-hi a Euskadi, que amb un moviment cívic com el de Catalunya. Guiteras ha demanat a Margallo que "marxi a l'espai sideral i no torni".
A l'acte hi han assistit regidors i alcaldes dels deu municipis del Moianes, s'ha fet l'ofrena floral d'una quarantena d'entitats i ha acabat amb les dues centes persones que hi assitien, cantant el segadors, marxant ràpidament tothom per anar cap a Berga.
Moià homenatja Rafael Casanova amb Vila d'Abadal com a convidat
Política
Dionís Guiteras demana a Margallo que "marxi a l'espai sideral i no torni" durant l'ofrena floral al monument
ARA A PORTADA
-
Cultura i Mitjans Manresa recomana anar a peu als miradors per veure l'eclipsi solar de dimecres Pere Fontanals
-
-
Societat La salmorra torna a vessar al passeig del Riu de Manresa i amenaça els arbres de l'entorn Pere Fontanals
-
-
Successos Restablert el servei de trens entre Lleida i Manresa després de l'atropellament d'una persona ACN
Publicat el
11 de setembre de 2016 a
les 12:09
Et pot interessar
-
Política
El PP acusa el Govern de «premiar l'ocupació» amb la compra del Bloc 8 de Manresa
-
Política
Junts acusa el govern de defugir el debat sobre la compra del Bloc 8 de Manresa
-
Política
Junts acusa el Govern i Aloy de «capitular davant la pressió» amb la compra del Bloc 8
-
Política
Santpedor presenta al·legacions al Plater i rebutja el model de desplegament proposat
-
Política
L'equip de carrer de Manresa detecta 36 persones sense llar durant el 2026, més que en tot el 2025
-
Política
El govern de Manresa defensa el nou protocol d'emergència habitacional: «Ordena la intervenció»
