Moltes retencions a l'entrada de Berga, on ja hi ha problemes per ubicar els vehicles

Els organitzadors tenen espai habilitat per a 10.000 turismes i 210 autobusos | L'ANC i Òmnium fa entrar els vehicles per Berga Nord, ja que l'entrada sud està col·lapsada

Publicat el 11 de setembre de 2016 a les 14:16
Les facilitats i l'entrada esglaonada que s'ha pogut viure aquest diumenge al matí a Berga ha canviat radicalment aquesta tarda, quan s'han començat a acostar les hores prèvies de l'acte central de la Diada Nacional de Catalunya. Durant el matí s'han ubicat milers de cotxes a la zona dels Pedregals, a la del Tossalet, a la part alta del polígon de la Valldan i a la zona de Cal Borra, tot i que en determinats moments, alguns s'han hagut de fer moure, ja que quedava descompensada. 

Cap a les 15.00 hores, segons han informat, ja hi havia 60 busos aparcats a Berga, mentre que a Avià ja n'hi havia prop de 105, els provinents d'Osona. No obstant això, els vehicles particulars continuen arribant a desenes, i les retencions a l'arribada comencen a ser importants. Per això, han informat, es demana als cotxes que, en comptes d'entrar per Berga Sud, ho facin per Berga Nord. 

L'accés principal a Berga és la C-16, però per aquesta carretera també hi venen els vehicles provinents de la C-62, sentit nord (Ripollès) i sentit sud (Solsona). Per tant, la majoria d'automòbils provinents de les comarques convocades a la capital del Berguedà es troben en aquest punt.

Segons han explicat els organitzadors a NacióBerguedà, s'ha habilitat espai per a 10.000 turismes i 210 autobusos. Per tal d'organitzar els cotxes i no causar aglomeracions, desenes de voluntaris s'estan encarregant d'anar ordenant els turismes i distribuir-los per les diferents zones.

Ara per ara, segons el Servei Català de Trànsit no consten incidències.

Accessos a Berga i mobilitat

La mobilitat a la ciutat de Berga està, aquest diumenge, restringida en diversos carrers. De fet, gairebé totes les vies que encerclen el passeig de la Pau estan tallades, així com diversos accessos per on han d'aparcar i circular els autobusos. 
 

Foto: Carles Fiter