José Montilla amb José Blanco a Manresa. Foto: ACN
Després del fracàs del debat cara a cara amb Artur Mas, el presidenciable del PSC, José Montilla, ha buscat aquest dimecres un nou cop d'efecte. Ha volgut indicar que no se sent abatut pels pronòstics demostrant que ja pensa en el seu futur govern després de les eleccions. Montilla ha anunciat que comptarà "evidentment" amb Antoni Castells i Ferran Mascarell per formar part de l'executiu. Precisament els ha reservat la direcció de les principals macroàrees, Economia i Coneixement, allò que anomena "el cor del nou govern". Tots dos consellers in pectore d'un eventual executiu socialista formen part del sector més catalanista del PSC.
Montilla ha fet aquest anunci en el míting al Museu de la Tècnica de Manresa davant unes 500 persones. En l'acte ha participat el ministre de Foment José Blanco i també ha fet un altre anunci en referència al canvi de titularitat de l'aeroport de Barcelona: "Sabem que al Prat tenim una assignatura pendent -ha dit- i la resoldrem en la pròxima legislatura". El dirigent socialista ha criticat que Artur Mas hagi rubricat l'Estatut i ara "en renegui" malgrat que ha permès desenvolupar les infraestructures i traspassar Rodalies i Regionals. Ha recordat que en aquests anys de govern socialista s'ha invertit a Catalunya el doble que quan governava el PP amb el suport de CiU.
Blanco ha assegurat que hi haurà una sorpresa i el dia 29 "celebrarem dues victòries, la del Barcelona i la de Pepe Montilla". El vicesecretari general del PSOE ha advertit que Artur Mas ja s'ha decantat per pactar amb el PP. "Fa pudor a matrimoni de conveniència -ha explicat- que és el que fa la dreta per negoci" i ha criticat que CiU "vol casar-se amb la gent que més odia Catalunya". Blanco hi ha trobat una explicació: "El Papa va estar a Catalunya, després va autoritzar l'ús del preservatiu i ara a la dreta no li importen tant les relacions d'alt risc".
A la porta del recinte un grup d'agents de la policia local de paisà han protestat amb xiulets, bocinades i crits d'"Alcalde dimissió" contra la retallada salarial del 15% que afecta la plantilla, els expedients oberts als treballadors i als acords que han signat CCOO i UGT amb el govern de la ciutat que consideren insuficients. Això ha obligat a que Montilla i Blanco entressin al recinte per una porta accessòria.
L'alcalde de Manresa, Josep Camprubí, ha presentat l'acte recordant les moltes accions que ha fet el govern a la ciutat i repassant les més importants, ja que per "nombrar-les totes ens faltaria temps".
Montilla diu a Manresa que Castells i Mascarell seran al seu govern
Política
Agents de paisà de la Policia Local s'han manifestat a l'entrada del Museu de la Tècnica amb xiulets, bocinades i crits d'"Alcalde dimissió"
ARA A PORTADA
-
Societat Memòria.cat actualitza el cens de víctimes de la Guerra Civil i la dictadura franquista vinculades a Manresa Redacció
-
Cultura i Mitjans Luz Casal inaugura el Festival Camins, que arrenca amb un 75% de les entrades venudes Redacció
-
Cultura i Mitjans Voilà a la Lluvià renuncia a organitzar l'edició d'aquest estiu per retards administratius Pere Fontanals
-
Economia El Consell Comarcal impulsa la marca Invest in Bages per reforçar l'atracció d'activitat industrial Redacció
-
Cultura i Mitjans Manresa homenatjarà les víctimes de la Guerra Civil i el franquisme amb una escultura de Marc Sellarès Redacció
Publicat el
24 de novembre de 2010 a
les 22:45
Et pot interessar
-
Política
La prova sísmica de la nova seu de la Generalitat a Manresa es completa sense incidències
-
Política
Sant Salvador de Guardiola s'adhereix a la moció per aturar la tramitació del Plater
-
Política
El govern de Manresa acusa Junts de «faltar a la veritat» sobre el nou pavelló del Congost
-
Política
Junts lamenta que el nou pavelló del Congost no estarà en servei fins al 2030-31
-
Política
Junts Manresa portarà al ple una moció per recuperar el camp de futbol de Sant Pau
-
Política
Fem Poble-CUP escull Gemma Codina com a candidata a l'alcaldia de Sallent
