Unió tiba de confiança al Bages per completar la llista del 27-S

Les candidates Isabel Molins i Rosa Urraca es van presentar a les darreres municipals en l'única llista de la comarca que els democratacristians van presentar en solitari, la de Marganell

Publicat el 19 d’agost de 2015 a les 15:23

Isabel Molins, parlant, i Rosa Urraca, amb un paper a la mà, en la presentació d'UMdC a Marganell, en les passades municipals. Foto: UMdC


Unió ha fet públiques i ha presentat a la Junta Electoral les seves llistes per a les quatre circumscripcions per a les eleccions del proper 27 de setembre. Veient els moviments que hi han hagut al Bages en els darreres mesos, al Bages els democratacristians no s'han arriscat i han triat dues persones de la màxima confiança, que en les passades municipals formaven part de l'única llista que Unió va presentar a la comarca per separat de Convergència, la de Marganell. La cap de llista i regidora de Marganell, Isabel Molins, ocuparà la posició 24 a la llista per Barcelona, i la militant de Sant Salvador de Guardiola, però que va anar de número 4 a Marganell, Rosa Urraca, la 73. Molins i Urraca són militants de la màxima confiança del càrrec electe més important que té Unió a la comarca, l'alcalde de Sant Mateu de Bages, Pere Ribera.

La decisió de la direcció nacional d'Unió de triar, al Bages, dues persones que en les passades municipals van formar part d'una mateixa llista, i d'un municipi amb tants pocs habitants com Marganell, demostra el trencament que pateix el partit a la comarca, tal i com havia informat Manresainfo.cat. Per començar, els regidors que el partit tenia a Artés i a Sant Salvador de Guardiola van entrar al nou projecte de Demòcrates de Catalunya, el regidor de Sant Fruitós també va deixar el partit per passar-se a Convergència. I a Manresa, després que l'alcalde de Sant Mateu de Bages, Pere Ribera, i el regidor Miquel Davins fracassessin a l'hora de fer fora Olga Sánchez de la presidència local, la immensa majoria de militants que queden hores d'ara són del sector sobiranista, fins al punt que el nou president, Vicenç Hontangas, manifestava al diari que si Unió no canviava podia acabat votant Junts pel Sí o la CUP.

Isabel Molins va encapçalar en les passades eleccions municipals l'única llista d'Unió del Bages que va concórrer en solitari sense formar coalició amb Convergència, amb el nom genèric d'Unió Municipal de Catalunya (UMdC). A Marganell, la llista de Convergència es va presentar amb el nom de la federació, CiU, i Unió va decidir fer una llista apart.

Es dóna el cas, que l'altra militant bagenca triada per Unió, Rosa Urraca, també va formar part d'aquesta llista al municipi montserratí, en la 4a posició, tot i ser veïna de Sant Salvador de Guardiola. Al fer una llista apart de Convergència, els demòcrata-cristians van haver de recórrer a municipis veïns per poder completar la llista.