Després d'un frec a frec amb ERC durant tot el recompte, Junts per Manresa esdevé la segona força més votada a Manresa, amb només una diferència d'onze vots. Les dues formacions han acabat empatades amb nombre de regidors, vuit en concret, però la formació d'Aloy ha aconseguit un 28,14% davant el 28,11% de Junts per Manresa.
"Primer de tot felicitar a Esquerra, que ha estat el guanyador. El segon és que un empat tècnic s'ha de saber gestionar, i confiem que se sàpiga fer perquè la ciutat ho ha volgut així. Hem de respondre a aquesta confiança dels ciutadans. Jo crec que avui és una nit per gestionar els silencis i jo intentaré estar a l'alçada de les circumstàncies", ha assegurat Valentí Junyent.
"El guanyador és el guanyador i això no ho negarem. Estem empatats amb regidors i a partir d'aquí, cal felicitar Esquerra", ha seguit, i s'ha mostrat "orgullós d'haver aconseguit més de 9.000 vots. Ja he trucat al Marc i ens hem emplaçat a seure, perquè es evident que aquesta és la voluntat de la ciutadania, amb la diferència que el 2015 qui convocava érem nosaltres i ara qui convoquen són ells. Estem satisfets dins el que cap malgrat que el resultat no és el que haguéssim volgut".
Junyent ha seguit posant sobre la taula que "han guanyat els companys de govern d'ERC, de l'última etapa de coalició. He felicitat al Marc Aloy; li he fet saber que compta amb nosaltres per governar. És evident que ens hagués agradat ser la força més votada, era un dels reptes". Junyent ha recordat que l'empat a 8 regidors és un govern, "si acabem entenent-nos", similar amb el nombre de membres que teníen ara.
Finalment, Junyent s'ha donat temps. "Necessitem respirar-ho, pair-ho i després valorar-ho com es correspon. En qualsevol cas, estem tots una mica tocats. Espero que remuntem ràpid. Ens ha fet confiança molta i molta gent, això és una bona senyal, més de 9. 000 vots és un sostre que sabem el que costa en aquesta casa".
Valentí Junyent emplaça Marc Aloy a «asseure's» després de l'«empat tècnic»
L'alcalde i cap de llista de Junts per Manresa es mostra "orgullós d'haver aconseguit més de 9.000 vots"
ARA A PORTADA
-
Carrer Guimerà: tot a punt per als nous recorreguts de bus i per a una tarifa plana d'aparcament Pere Fontanals
-
-
Junts insta l'Ajuntament de Manresa a allunyar-se de les empreses vinculades al cas DGAIA Pere Fontanals
-
Descobreix la Setmana del Turisme Industrial: experiències úniques per redescobrir el passat fabril del Bages Pere Fontanals
-
Manresa retrà homenatge a les víctimes del franquisme cinquanta anys després de les detencions Pere Fontanals
Publicat el 27 de maig de 2019 a les 00:54
Actualitzat el 27 de maig de 2019 a les 01:06
Et pot interessar
-
Política Aliança Catalana utilitza una imatge falsa feta amb IA per alimentar la xenofòbia a Manresa
-
Política Marc Aloy denuncia «falsedats greus» del vídeo d'Octuvre i anuncia accions legals per defensar-se
-
Política Junts reclama al Govern solucions urgents per la manca d'atenció pediàtrica al Moianès
-
Política Junts Manresa pressiona Marc Aloy per aclarir els seus vincles amb el cas DGAIA
-
Política Sant Fruitós i Sucre signen un agermanament en memòria de Lluís Espinal
-
Política Per què Manresa lidera les mobilitzacions del país contra el genocidi a Gaza?