Després d'un frec a frec amb ERC durant tot el recompte, Junts per Manresa esdevé la segona força més votada a Manresa, amb només una diferència d'onze vots. Les dues formacions han acabat empatades amb nombre de regidors, vuit en concret, però la formació d'Aloy ha aconseguit un 28,14% davant el 28,11% de Junts per Manresa.
"Primer de tot felicitar a Esquerra, que ha estat el guanyador. El segon és que un empat tècnic s'ha de saber gestionar, i confiem que se sàpiga fer perquè la ciutat ho ha volgut així. Hem de respondre a aquesta confiança dels ciutadans. Jo crec que avui és una nit per gestionar els silencis i jo intentaré estar a l'alçada de les circumstàncies", ha assegurat Valentí Junyent.
"El guanyador és el guanyador i això no ho negarem. Estem empatats amb regidors i a partir d'aquí, cal felicitar Esquerra", ha seguit, i s'ha mostrat "orgullós d'haver aconseguit més de 9.000 vots. Ja he trucat al Marc i ens hem emplaçat a seure, perquè es evident que aquesta és la voluntat de la ciutadania, amb la diferència que el 2015 qui convocava érem nosaltres i ara qui convoquen són ells. Estem satisfets dins el que cap malgrat que el resultat no és el que haguéssim volgut".
Junyent ha seguit posant sobre la taula que "han guanyat els companys de govern d'ERC, de l'última etapa de coalició. He felicitat al Marc Aloy; li he fet saber que compta amb nosaltres per governar. És evident que ens hagués agradat ser la força més votada, era un dels reptes". Junyent ha recordat que l'empat a 8 regidors és un govern, "si acabem entenent-nos", similar amb el nombre de membres que teníen ara.
Finalment, Junyent s'ha donat temps. "Necessitem respirar-ho, pair-ho i després valorar-ho com es correspon. En qualsevol cas, estem tots una mica tocats. Espero que remuntem ràpid. Ens ha fet confiança molta i molta gent, això és una bona senyal, més de 9. 000 vots és un sostre que sabem el que costa en aquesta casa".
Valentí Junyent emplaça Marc Aloy a «asseure's» després de l'«empat tècnic»
Política
L'alcalde i cap de llista de Junts per Manresa es mostra "orgullós d'haver aconseguit més de 9.000 vots"
ARA A PORTADA
-
Cultura i Mitjans La companyia Els Carlins reinventa el drama d'«Agost» amb una comèdia de teatre dins del teatre Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans Oceano Valiente guanya amb «Pla B» el Premi Jove de Microteatre d'Els Carlins Pere Fontanals
-
-
Societat Manresa instal·la un enllumenat ornamental per il·luminar de nit la façana de la Buresa Pere Fontanals
-
Economia El Bages lidera el creixement econòmic de la Catalunya Central i supera la mitjana catalana Pere Fontanals
Publicat el
27 de maig de 2019 a
les 00:54
Actualitzat el
27 de maig de 2019 a les
01:06
Et pot interessar
-
Política
Enric Terencio, candidat del PSC a l'alcaldia de Moià a les eleccions de 2027
-
Política
El FNC disputarà a Aliança Catalana el vot d'extrema dreta a Manresa amb Cristina Solano
-
Política
ERC Bages aplega un centenar llarg de persones a Cardona per reivindicar el treball municipal
-
Política
Junts demana explicacions per una subvenció a la Fundació Sallar pels seus vincles amb l'entramat de la DGAIA
-
Política
Manresa descarta revisar la ubicació dels contenidors propers a façanes
-
Política
«És més fàcil lluitar ara contra l'extrema dreta que quan arribin al poder»
