Les obres de construcció de la nova Biblioteca-Centre Cultural de Súria començaran a principis d'abril, amb l'objectiu de comptar amb aquest important equipament cultural en un termini aproximat de divuit mesos. Una de les conseqüències d'aquesta actuació serà el trasllat temporal de les places d'estacionament de l'actual pàrquing del Califòrnia a les Pistes de l'Escorxador mentre durin les obres.
L'Ajuntament ha optat per aquesta solució com a millor alternativa d'estacionament provisional per raons de capacitat, accessibilitat i proximitat al centre urbà i comercial. Quan s'acabin les obres de la Biblioteca-Centre Cultural i del futur pàrquing que s'ubicarà al costat d'aquest equipament dins de l'esmentat termini, les Pistes de l'Escorxador tornaran a tenir el seu ús habitual.
Les places d'aquest pàrquing temporal de les Pistes de l'Escorxador estaran delimitades, i la seva regulació mantindrà el model de zona blava gratuïta amb rellotge. En total, hi haurà una setantena de places d'estacionament, una capacitat més gran que la de l'actual pàrquing del Califòrnia.
Els carrers d'accés a les Pistes de l'Escorxador també comptaran amb senyalització vertical i horitzontal per facilitar l'entrada i sortida de vehicles. L'Ajuntament s'ofereix al veïnat de la zona per resoldre en el termini més breu possible qualsevol incidència que hi pugui sorgir.
D'altra banda, l'Ajuntament també valorarà les millors opcions per a la celebració del Mercat Setmanal en els dies en què sigui necessari traslladar-lo de la seva ubicació habitual a la plaça de Sant Joan.
La nova Biblioteca-Centre Cultural serà una de les principals inversions públiques en la història de la vila, amb l'objectiu d'esdevenir un gran centre de dinamització cultural i social. El departament de Cultura de la Generalitat va atorgar al projecte una subvenció de més d'un milió d'euros, la segona més alta obtinguda mai per a una única actuació a Súria després de la del futur parc solar del dipòsit salí vell.
L'inici de les obres apropa Súria a la realització d'un equipament esperat des de fa més de dues dècades. L'actual projecte de nova Biblioteca-Centre Cultural va rebre l'aval del Col·legi d'Arquitectes de Catalunya, la Diputació de Barcelona i el mateix departament de Cultura de la Generalitat.
A principis d'abril començaran les obres de la nova Biblioteca - Centre Cultural de Súria
L'actuació donarà lloc al trasllat temporal de les places d'aparcament del Califòrnia a les Pistes de l'Escorxador mentre durin les obres
ARA A PORTADA
-
-
-
Manresa alçarà la veu per Palestina amb una concentració aquest dilluns a Sant Domènec Pere Fontanals
-
Manresa ja està a punt per rebre els 3.000 participants al Festival de joves músics europeus Pere Fontanals
-
La Taula per la Seguretat constata una millora en la convivència a Manresa i reforça la prevenció amb joves Pere Fontanals
Publicat el 15 de març de 2024 a les 13:06
Actualitzat el 15 de març de 2024 a les 13:50
Et pot interessar
-
Societat L'Ajuntament de Manresa es tenyirà de verd pel Dia Internacional de la Miastènia
-
Societat Els comerços més emblemàtics de Manresa, en un nou llibre
-
Societat Les inscripcions per a les activitats d'Estiu Jove s'obriran dilluns
-
Societat «Realment som unes exagerades?» visibilitzarà a Manresa les diferències en les malalties entre homes i dones
-
Societat L'Ajuntament de Manresa obre al públic la nova escala de vianants al Salt de la Creu del Tort
-
Societat Manresa culminarà el desplegament del nou model de recollida de residus aquest juny al Centre Històric