Des del febrer de 2016, l'Erasmus+ Make a change and listen to their voices ("fer un canvi i escoltar les seves veus", en català), ha posat en contacte alumnes de tercer i quart d'ESO de l'Institut Guillem Catà, de Manresa, amb estudiants de Lituània (Kraziai), Romania (Bacau) i Itàlia (Soverato, Calàbria).
Les trobades exploten els aprenentatges no formals vinculats a la creació d'una obra de teatre en llengua anglesa, que reflecteixi la seva quotidianitat. Com ja es va fer a Manresa el mes de novembre passat, aquest mes de març, a Soverato, tres alumnes i dos professors varen conèixer els sistemes de treball de l'Istituto tecnologico Giovanni Malafarina, participant en reunions sobre el futur dels Erasmus i, molt especialment, participant d'un musical sota el ritme de The Wall, de Pink Floyd. L'obra, que combinava música, dansa i vídeo, reflexionava sobre les classes a l'institut, el paper dels pares i dels professors, i l'enuig d'un futur amb pocs al·licients per a la canalla.
La tasca del Laboratorio teatrale Malafarina és fruit d'una dedicació entusiasta i els resultats van ser molt positius. L'estada a Soverato també va tenir una jornada cultural visitant el taller artístic Musaba i el museu arqueològic de Reggio Calabria.
El proper mes de maig, una reunió de professors a Turquia farà la valoració global i clausurarà aquest nou projecte Erasmus+.
Actualment, el Guillem Catà està duent a terme tres Erasmus+ diferents, dos dels quals acabaran aquest any. Un és aquest, el Make a change and listen to their voices, adreçat a alumnes del segon cicle d'ESO, i l'altre és Young Entrepreneurs on Start (en català, "Joves emprenedors que comencen), pensat per a alumnes de batxillerat.
Per altra banda, aquest any n'ha començat un de nou Drop out coaching, que estan duent a terme estudiants de 3r i 4t d'ESO i que finalitzarà el curs que ve.

- Foto de família dels alumnes i professors del Catà que varen viatjar a Calàbria -
- Guillem Catà
ARA A PORTADA
Publicat el 17 de març de 2017 a les 12:53
Actualitzat el 17 de març de 2017 a les 12:55
Et pot interessar
-
Societat Treballs de renovació de la xarxa de clavegueram al passeig de Pere III, 60-62
-
Societat Castellbell i el Vilar renova la tanca de l'escola Jaume Balmes
-
Societat Treballs d'Aigües de Manresa a la carretera del Pont de Vilomara
-
Societat Rècord de participació a l'Estiu Jove de Manresa amb més de 2.000 joves
-
Societat Sant Vicenç de Castellet impulsa una campanya per posar al dia la titularitat dels drets funeraris
-
Societat La setmana vinent continuaran els treballs de senyalització vinculats a l'operació Guimerà