Sant Vicenç de Castellet impulsa una campanya per posar al dia la titularitat dels drets funeraris

L'Ajuntament facilita el tràmit i exonera la taxa fins a finals de 2025 per afavorir que els drets estiguin actualitzats i ben registrats

Publicat el 31 de juliol de 2025 a les 19:18
Actualitzat el 31 de juliol de 2025 a les 19:20

L'Ajuntament de Sant Vicenç de Castellet ha engegat una campanya per promoure la regularització de la titularitat dels nínxols, tombes i columbaris del cementiri municipal. Per facilitar aquest procés, el consistori ha aprovat una exempció temporal del pagament de la taxa de canvi de nom, vigent des d'aquest mes de juliol i fins al 31 de desembre de 2025.

L'objectiu de la iniciativa és actualitzar la titularitat de molts drets funeraris que encara consten a nom de persones difuntes o que no reflecteixen la realitat actual de les famílies, afavorint així una correcta gestió patrimonial i administrativa dels espais del cementiri.

Facilitats per a les famílies

Amb la nova campanya, el consistori vol ajudar les famílies a posar al dia la documentació vinculada al cementiri municipal. El canvi de titularitat és un tràmit senzill però essencial per evitar futures dificultats administratives. A partir d'ara, es podrà fer sense cap cost, sempre que es compleixi alguna d'aquestes situacions:

  • El títol està a nom d'una persona ja difunta.
  • Es vol transmetre el dret a una altra persona de la família.

Com fer el tràmit?

Per gaudir de l'exempció, cal presentar una instància presencialment a l'Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC) de l'Ajuntament. Caldrà aportar:

  • El títol original del nínxol, tomba o columbari.
  • Els DNI de les persones implicades en la transmissió.
  • Documentació acreditativa (com el testament, declaració d'hereus...).

Si cal, una renúncia signada per altres persones amb possibles drets.

Informació i assessorament

L'Ajuntament actualitzarà en els pròxims dies l'espai web del Cementiri Municipal, on es podrà consultar tota la informació detallada i descarregar la documentació necessària per fer el tràmit. Les persones interessades també poden adreçar-se a l'OAC per rebre assessorament personalitzat.

Amb aquesta acció, el consistori vol evitar situacions irregulars i garantir que els drets funeraris estiguin en regla, adaptats a la realitat actual de les famílies del municipi.