El ple de l'Ajuntament de Súria va aprovar inicialment dimecres, 26 d'octubre, per unanimitat el reglament del Consell Municipal de Medi Ambient com a organisme municipal de consulta i participació ciutadana dels sectors vinculats al medi ambient.
L'aprovació d'aquest reglament pretén revitalitzar el funcionament del Consell de Medi Ambient. En aquesta nova etapa, un dels objectius principals serà consolidar-lo com a espai d'informació, col·laboració, estudi i debat entre l'Ajuntament i el conjunt d'entitats i persones interessades en la preservació del medi ambient a la vila, per tal que les iniciatives municipals s'adeqüin als interessos dels ciutadans i ciutadanes de Súria.
El Consell podrà realitzar recomanacions, propostes, estudis o queixes sobre temes que afectin el medi ambient a la vila, sense que tinguin caràcter vinculant per al consistori. També haurà de ser informat sobre les línies de treball de l'Ajuntament en aquesta màteria.
L'òrgan de govern del Consell de Medi Ambient serà un plenari encapçalat per l'alcalde i pel regidor de Medi Ambient com a president i vicepresident, respectivament. També en formaran part representants dels grups polítics municipals, entitats i col·lectius cívics i socials de Súria, persones interessades en temàtiques ambientals i els centres d'ensenyament de la vila com a membres del programa Escoles Verdes.
El Consell de Medi Ambient podrà crear comissions de treball per a l'elaboració d'estudis, informes o consultes sobre temes específics. Aquestes comissions estaran formades pels membres del Consell que ho desitgin.
El Consell estarà adscrit a l'àrea de Medi Ambient de l'Ajuntament. El seu funcionament expressa el compromís municipal amb el respecte de l'entorn i la participació dels vilatans i vilatanes en el debat dels projectes d'interès públic.
El text del reglament serà sotmès a exposició pública durant un termini de trenta dies per a la presentació d'al·legacions i reclamacions, com a tràmit previ a la seva aprovació definitiva. En el transcurs del ple municipal es va acordar modificar alguns aspectes del reglament a proposta del PSC i del GIIS.
Aprovat el reglament Consell de Medi Ambient de Súria
Societat
Per unanimitat en el ple d'aquest passat dimecres
ARA A PORTADA
-
Successos Set joves detinguts, sis d'ells menors, per aldarulls aquest dimecres al vespre a Manresa Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans Nova seu i noves regles: la Casa de la Música de Manresa revoluciona els seus ajuts Pere Fontanals
-
Economia Unes 200 persones preparen a Manresa la vaga general de l'11 de novembre en assemblea Pere Fontanals
-
Economia Condals Group celebra 50 anys a Manresa amb 65 milions d'euros de facturació Pere Fontanals
-
Successos Mor un conductor de bus a l'estació de Manresa mentre esperava per sortir cap a Moià Redacció
Publicat el
29 d’octubre de 2011 a
les 09:22
Et pot interessar
-
Societat
Manresa debatrà sobre clima, qualitat de l'aire i salut als entorns escolars el 27 d'octubre
-
Societat
Sant Joan de Vilatorrada cedeix dos solars per construir una seixantena de pisos protegits
-
Societat
Talls de trànsit al polígon del Pont Nou de Manresa per l'aniversari del Room 5
-
Societat
Manresa és finalista als Premis DonaTIC pel guardó municipal Rosa Argelaguet
-
Societat
Súria crea un web per difondre les necessitats de voluntariat de les entitats solidàries
-
Societat
Manresa organitza una jornada per resoldre dubtes sobre la lactància materna
