La FAVM es va reunir el passat 8 de juliol amb el secretari general de infrastructures i mobilitat, Ramon Font, i amb el director general de carreteres, Xavier Flores per recordar-los el retard de les obres a la C-55 i les mancances que encara mostra aquesta via.
Pel que fa a les obres actuals és va plantejar que l'intervenció realitzada al tram negre de Castellbell, pateix de diversos defectes que la fan poc eficaç i alhora n'augmenten la perillositat. Per una banda cal canviar les pilons de plàstic per separadors de formigó New Jersey (per evitar xocs frontals), també modificar la pintura de l'incorporació a la C-55 en sentit Monistrol (sortint de la C-16), així com senyalitzar millor el tram de la sortida del polígon Industrial de Sant Vicenç amb l'entrada a la C-16, ja que en aquesta recta és produeixen avançaments per la dreta, a causa de l'estrès que provoca la manca de possibilitat d'avançar a partir dels Condals fins més enllà de la Puda.
Emparant-se en les dificultats econòmiques, de moment només és poden fer projectes a curt termini, per millorar la seguretat (C-55), a costa de minimitzar la velocitat i també col·locar en la mesura que sigui viable el finançament més New Jersey a la resta de punts negres identificats i que tècnicament sigui adient. És programaran petits projectes a realitzar en breu.
La gratuïtat de la C-16 tram Manresa – Terrassa és de difícil concreció per motius econòmics, i també polítics. la Favm va plantejar que només amb la gratuïtat de la C-16 i connectant-la amb l'A-2 per Abrera, s'aconseguirà traslladar molta quantitat de trànsit tan el pesant com el lleuger i és l'única alternativa viable a desdoblar tota la C-55, i més econòmica tant financera com d'impacte mediambiental.
Font va plantejar la possibilitat d'un peatge tou. La Favm va proposar que hauria de ser molt tou perquè fos eficaç. I sobretot els ciutadans i empreses del Bages, Solsonés i Berguedà n'haurien de quedar absents, doncs l'actual situació a més del risc d'accidentalitat per l'elevada densitat de trànsit (C-55), també fa que siguin menys competitius amb la resta de ciutadans de Catalunya.
Com a bona noticia Flores va garantir que la New Jersey al km 27, quedarà col·locat en breu. Les propostes de retocs en el tram de Castellbell també van ser acollits favorablement.