Aquest dilluns, 5 de juny, alguns municipis de Catalunya fan festa, coincidint amb la Pasqua Granada. Parlem, per exemple, de Girona, Vic, Martorell, Rubí i, de la capital catalana, Barcelona. Tot i així, hi ha moltes ciutats i pobles que treballen normalment, com és el cas de Manresa (i de la comarca del Bages en general), Sabadell, Terrassa o Vilafranca del Penedès. Evidentment, això no hauria de ser cap problema si no fos que les empreses de transport com Renfe o Monbus han decidit que les línies que passen per Barcelona, actuen com si d'un diumenge es tractés.
El el cas de la línia R4 de la Renfe, que va de Manresa fins a Vilafranca del Penedès, passant per Terrassa, Sabadell i Barcelona surt, de la capital del Bages, cada hora. Igual passa del revés: de la ciutat comtal a Manresa. Així doncs, de 37 trens que fan aquest trajecte en un dia laboral, avui, dia 5 de juny, només n'hi ha 18. Aquest fet ha amoïnat alguns dels usuaris del servei que lamenten que "quan és festa a Barcelona sembla que el món s'aturi". I és que els passatgers assidus de Renfe no només van a Barcelona: també es dirigeixen a Terrassa o Sabadell, que és on treballen, i es troben que els horaris se'ls han reduït molt. "I els que són de Barcelona i treballen a Manresa?", es pregunten.
Aquesta situació sembla que també ha afectat al servei de bus que opera a la capital del Bages: Monbus. Dels 34 autocars que cada dia es posen a disposició dels usuaris, avui només n'hi ha 9. Cal recordar, a més, que aquesta línia fa parada a Olesa de Montserrat, un municipi que tampoc fa festa.
En canvi, els Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya actuen normalment, excepte en la línia Barcelona-Vallès. Així doncs, la Llobregat-Anoia, que és la que fa el trajecte Manresa-Barcelona, manté els mateixos horaris d'un dia laboral, oferint servei de tren cada vint minuts, aproximadament.
"Hi ha una oferta suficient"
Renfe considera que amb l'horari de festiu en les seves línies de la província de Barcelona en té prou per cobrir la demanda existent. "Hi ha una oferta suficient, ja que el gruix de viatgers fa sortida o arribada a Barcelona", expliquen a NacióManresa. "La demanda d'avui cau un 40%, com si fos un diumenge, ja que les persones que treballen o estudien a Barcelona, no es traslladen", han conclòs.
Com és que Renfe fa horari festiu si per molts dels municipis que passa és laborable?
Societat
L'empresa ferroviària posa, aquest dilluns, un total de 18 trens direcció Barcelona quan normalment n'hi ha 37| El mateix succeeix amb Monbus, que de 34 autocars diaris passa a 9
ARA A PORTADA
-
Successos Detinguda una menor al Bages per la seva presumpta relació amb els saquejos de Barcelona Pere Fontanals
-
Societat Manresa amplia la il·luminació de Nadal a 54 carrers i estrenarà un arbre de 21 metres Pere Fontanals
-
Política Manresa i Lleida comparteixen estratègies per impulsar el turisme i transformar els centres històrics Pere Fontanals
-
-
Publicat el
05 de juny de 2017 a
les 11:00
Et pot interessar
-
Societat
Sant Fruitós uneix joves i gent gran al voltant de la cuina amb el projecte «Fogons intergeneracionals»
-
Societat
Manresa enderrocarà dues naus abandonades de la carretera de Vic per risc d'esfondrament
-
Societat
El Bages reuneix 28 joves de Catalunya, Bretanya i el País Basc per compartir llengües
-
Societat
La castanyada de Kin Remei aplega unes setanta persones al barri del Vic-Remei de Manresa
-
Societat
Xarxa7 presenta a Manresa un estudi sobre les pèrdues econòmiques de no desdoblar la C-55
-
Societat
El Gastrorecup porta a Joviat una proposta gastronòmica basada en aliments recuperats
