Tots els grups municipals de l'Ajuntament de Manresa (ERC, JxM, PSC, FEM Manresa i Cs), juntament amb el Consell Municipal de la Dona, volen manifestar el seu més enèrgic rebuig a la presumpta violació d'una menor a Manresa per part d'un grup de set homes i el seu compromís en la lluita per eradicar qualsevol tipus de violència contra les dones.
Per aquest motiu, s'adhereixen a les concentracions i actes de rebuig que grups feministes han convocat per aquest dilluns, 8 de juliol, a les 8 de la tarda, davant dels ajuntaments de tot el país -alguns d'ells fan la convocatòria a les 18h-. Així doncs, l'Ajuntament de Manresa convoca tota la ciutadania a expressar la seva protesta a les 8 del vespre, a la plaça Major, a la concentració convocada pel Comitè de vaga feminista de Manresa
El consistori vol manifestar el suport a la víctima, que avui declara davant del jutjat, i a tota la seva família, i recorda que s'ha posat a la seva disposició per al que els convingui, si aquest és el seu desig.
Poc després que el Tribunal Suprem hagi condemnat els membres del grup conegut com la Manada a 15 anys de presó per un delicte de violació, l'Ajuntament recorda que el cas de Manresa té una clara similitud amb aquest, però amb l'agreujant que la víctima era una menor. Per això sol·licita que la fiscalia qualifiqui els fets com a agressió sexual amb intimidació, i no com a abús.
En una societat encara patriarcal i masclista, l'Ajuntament de Manresa i el Consell Municipal de la Dona, conjuntament amb entitats i ciutadania, manifesten la seva voluntat de "seguir treballant de manera decidida a favor de la igualtat i per eradicar la xacra de la violència de gènere, denunciant qualsevol situació de violència o discriminació envers les dones, i donant suport a les dones que encara en són víctimes i les seves famílies. La igualtat i la llibertat de totes les persones són valors fonamentals i Manresa, com a ciutat compromesa amb aquests principis, seguirà treballant per construir una societat de dones i homes lliures".
Concentracions arreu del país per donar suport a la menor violada en grup a Manresa
Societat
L'Ajuntament i el Consell Municipal de la Dona s'adhereixen a la convocatòria per la menor violada que tindrà lloc a la plaça Major a les 8 de la tarda
ARA A PORTADA
-
Societat El Govern compra el Bloc 8, símbol de la lluita pel dret a l'habitatge a Manresa Pau Espí Solé
-
-
Cultura i Mitjans Els Gegants de Viserta de Monistrol participen a la Postal de Gegants de Les Santes de Mataró Pere Fontanals
-
-
Esports La Grada d'Animació crea una plataforma per compartir cotxe als desplaçaments del Kids&Us Manresa Pere Fontanals
Publicat el
08 de juliol de 2019 a
les 08:56
Et pot interessar
-
Societat
Centenars de persones reten homenatge a Pau Simon Garcia al Monument a la Mineria de Súria
-
Societat
El bus del Centre Històric de Manresa es consolida ràpid amb més de 80 viatgers diaris
-
Societat
Els projectes juvenils del CAE refermen el seu paper d'acompanyament a infants i adolescents
-
Societat
Tallaran tres setmanes el carrer Dibuixant Joan Vilanova per renovar el clavegueram
-
Societat
Santpedor presenta al·legacions al Plater i rebutja el model de desplegament proposat
-
Societat
La plaça de la Creu tindrà afectacions de trànsit per unes obres en un pas de vianants
