La plataforma Salvem el Pla de Bages demana a totes les formacions polítiques de Sant Fruitós que no votin a favor de l'avanç del nou Pla d'ordenació Urbana (POUM) que proposa l'equip de govern de Gent Fent Poble i PSC i que apostin per l'aprovació d'un pla que protegeixi definitivament aquest entorn natural.
La plataforma considera que la preservació del pla de Bages torna a estar en perill arran de les intencions d'aprovar un nou POUM que permetria ampliar les 102 Ha actuals de sol industrial fins a les 253 Ha. "Una autèntica barbaritat", més si es té en compte que el 40% dels polígons actuals estan desocupats.
.
El proper 6 de març se celebrarà el ple extraordinari per aprovar inicialment un nou POUM. Si posteriorment no s'estimen les al·legacions que es presentin, la Comissió d'Urbanisme de la Generalitat pot aprovar definitivament que la plana del mas les Oliveres i Olzinelles i la Vall dels Horts, que fa anys es van escapar de la voracitat constructora que va impulsar els polígons propers del Pla del Mas i Plans de la Sala, poden quedar reservats per a sol industrial.
L'entorn natural i agrícola que perilla, a part de significar un espai representatiu
del paisatge mosaic típic del Pla de Bages, amb l'alternança de conreus i boscos, és el connector biològic clau per a la biodiversitat entre la zona humida de la Corbatera, l'entorn fluvial del riu d'Or i la Sèquia.
La Plataforma Salvem el Pla de Bages a la qual s'hi han adherit 10 entitats i ha reunit prop de 2.000 signatures de suport, estarà pendent del resultat de la votació del ple extraordinari, confiant que les formacions polítiques de Sant Fruitós no contribueixin a la progressiva degradació i pèrdua de biodiversitat del ja fragmentat Pla de Bages. La plataforma exposa que, una vegada més, queda amenaçada la continuïtat dels seus sistemes naturals i la seva interconnexió.
Els espais naturals que uneixen ambdues conques fluvials en perill, actuen com a autèntics corredors naturals i la seva protecció és primordial per salvar aquests entorns fluvials.
Crida a salvar l'últim corredor entre les conques del Cardener i Llobregat
Societat
La plataforma Salvem el Pla de Bages demana a les formacions polítiques el seu vot en contra a l'avanç del nou POUM de Sant Fruitós de Bages
ARA A PORTADA
-
-
Cultura i Mitjans Estel Blay reivindica el talent femení i convida Manresa a «mirar amunt» Pere Fontanals
-
Societat Rècord de participació al Concurs de Paelles de la Festa Major Alternativa amb 55 equips Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans La Festa Major de la Companya consolida el seu univers propi amb geopolítica comarcal Pere Fontanals
-
Política Centenars de comentaris sexualitzats sobre la regidora de la CUP de Moià després d'un vídeo polític a les xarxes Pere Fontanals
Publicat el
02 de març de 2019 a
les 14:33
Actualitzat el
02 de març de 2019 a les
14:39
Et pot interessar
-
Societat
La campanya de donació de sang de Festa Major a Manresa tanca amb 74 donacions
-
Societat
Treballs de pintura provocaran afectacions nocturnes en quatre carrers de Manresa
-
Societat
Obres de telecomunicacions alteraran l'estacionament als carrers Sant Rafael i Maria Aurèlia Capmany
-
Societat
El carrer Barcelona de Manresa tindrà pas alternatiu per obres dilluns
-
Societat
Avinyó inicia actuacions d'urgència a Cal Verdaguer per garantir la seguretat i preservar el patrimoni
-
Societat
Artés millora diversos equipaments municipals durant l'estiu
