Agents dels Mossos d'Esquadra han detingut aquest divendres a Badalona 6 persones per la seva presumpta implicació en els incidents que es van produir durant la jornada de vaga del 29-M en aquesta població. Un dels detinguts, José Miquel, CG, de 36 anys, és veí de Manresa des de fa anys, tot i que és originari d'aquesta població del Barcelonès on hi manté vincles familiars i d'amistat.
Segons la nota policial, els detinguts haurien protagonitzat des de primera hora del matí diversos talls a la carretera C-31, utilitzant neumàtics encesos, la qual cosa va provocar problemes de circulació i d'ordre públic. Posteriorment, un grup de 20 persones es va dirigir al centre de la localitat, en forma de piquet sindical, amenaçant i coaccionant els comerciants que tenien els comerços oberts i obligant-los a tancar. Els Mossos d'Esquadra els imputen delictes de desordres públics, coaccions i amenaces.
José Miguel CG és col·laborador del portal Llibertat.cat, membre de la CUP Manresa i d'altres entitats com Veu Pròpia, en defensa de l'acollida en català. El manresà ha estat detingut aquest divendres a la tarda davant mateix de la comissaria de Mossos de Badalona on havia anat a la concentració esporàdica en solidaritat amb els primers quatre detinguts al migdia, segons informa Llibertat.cat.
Fins a dia d'avui, els Mossos d'Esquadra han realitzat 106 detencions de les que hi ha hagut 48 imputats relacionats amb els incidents que es van produir en diferents indrets de Catalunya durant la jornada de vaga general del passat 29 de març.
Col·lectius de l'Esquerra Independentista del Bages han convocat aquest dissabte a les 7 de la tarda una concentració a la plaça Major davant de l'Ajuntament de Manresa amb el lema "Prou repressió! Aturem l'ofensiva de CiU!".
Detenen un manresà per tallar la C-31 durant el 29-M
Societat
Els Mossos han detingut José Miguel CG, de 36 anys, quan assistia, davant de la comissaria de Badalona, a una concentració en solidaritat amb quatre detinguts del migdia pels mateixos motius
ARA A PORTADA
-
Cultura i Mitjans Manresa reivindica la llengua i la convivència en una Diada marcada pel record de Carles Vilajosana Pere Fontanals
-
Política Víctor Alexandre carrega contra el 155 i reivindica la independència a la Marxa de Torxes de Manresa Pere Fontanals
-
-
-
Successos La desgràcia ja va colpejar Carles Vilajosana tres setmanes abans del seu homicidi Pere Fontanals
Publicat el
15 de juny de 2012 a
les 16:51
Et pot interessar
-
Societat
Aigües de Manresa inicia l'ampliació de la xarxa d'aigua potable al carrer Numància
-
Societat
Sant Vicenç de Castellet estrenarà dilluns el nou servei de bus urbà
-
Societat
Esport7 batejarà les 12 Hores de Jujitsu amb el nom de Carles Vilajosana
-
Societat
Manresa farà canvis de trànsit aquest divendres per la celebració de la Diada
-
Societat
Manresa culminarà el Pla de Millora de l'Espai Públic amb l'asfaltatge de Joan Fuster i Pau Casals
-
Societat
Rajadell s'oposa a la instal·lació d'una torre de 30 metres d'Adif
