La seu de l'Arxiu Històric Municipal de Cardona, al Casal Graells, acollirà aquest dissabte l'acte de signatura del conveni de donació de tres plànols inèdits de la Vall Salina que la família Pascual-Gifré ha donat gratuïtament a l'Arxiu de Cardona.
L'acte serà presidit per l'alcalde de Cardona Ferran Estruch i comptarà amb la participació de Pompeu Pascual i Maria Gifré -propietaris dels tres plànols-, així com del Dr. Francesc Nadal, president de la Societat Catalana de Geografia i del director de l'Arxiu Històric Municipal de Cardona, Andreu Galera. L'acte és obert a tothom i se celebrarà a dos quarts de set de la tarda a la sala d'actes del casal Graells. Els plànols que s'incorporen al fons documental de l'arxiu de Cardona descriuen la divisió cadastral de la vall salina a mitjans del segle XVIII.
La signatura del conveni de donació dels plànols de la Vall Salina coincidirà amb la visita que farà la vila ducal la Societat Catalana de Geografia, entitat dedicada a l'estudi i divulgació geogràfica. La visita forma part del programa d'activitats formatives d'aquesta institució, filial de l'Institut d'Estudis Catalans. La delegació de la Societat Catalana de Geografia recorrerà al centre històric i visitarà el castell de Cardona i el Parc Cultural de la Muntanya de Sal.
Dissabte se signa la donació dels plànols de la Vall Salina del sXVIII
Al Casal Graells de Cardona
ARA A PORTADA
Publicat el 28 d’octubre de 2011 a les 16:36
Et pot interessar
-
Societat Afectacions de trànsit en un tram del passeig del Riu, dissabte i diumenge
-
Societat Talls de trànsit puntuals al carrer Camp i Fabrés, la nit de diumenge a dilluns
-
Societat El Centre Residencial La Llum celebra 23 anys amb una setmana d'activitats lúdiques i comunitàries
-
Societat Endesa modernitza la xarxa elèctrica de Sant Feliu Sasserra
-
Societat Els 8 refugis climàtics de Manresa per superar la calor
-
Societat L'Ajuntament de Manresa inicia la nova senyalització horitzontal vinculada a la pacificació del Guimerà