Les dones representen el 67,7% dels 11.500 pacients diagnosticats d'esclerosi múltiple a Catalunya, i el 7% dels afectats tenen altres malalties cròniques amb necessitats complexes d'atenció -respecte del 2% en la població general-. Així ho ha explicat el Servei Català de la Salut (CatSalut) en un comunicat aquest dimecres, amb motiu del Dia Mundial de la malaltia aquest dijous.
La taxa de mortalitat de l'esclerosi múltiple en 2017 va ser de 11,2 casos per cada 1.000 persones, i pel que fa a la renda, els casos augmenten quan disminueix el nivell socioeconòmic, el que s'accentua en les dones: així, les dones amb renda baixa tenen una prevalença un 80% superior a les de renda alta.
El nombre de fàrmacs diferents per persona és un 65% superior en aquests pacients respecte a la població equivalent, mentre que la despesa sanitària és set vegades superior, sobretot pel cost farmacèutic (75%), seguit de les visites a consultes externes ( 9,5%) i l'hospitalització (6,4%).
Dues de cada tres persones amb esclerosi múltiple a Catalunya són dones
Les que tenen una renda baixa tenen una prevalença un 80% superior a les de renda alta
ARA A PORTADA
-
-
-
El govern de Manresa respon a Junts que el relleu generacional al comerç ja ho cobreix Reempresa Pere Fontanals
-
L'Ajuntament de Manresa estudiarà crear un itinerari segur per a vianants entre Les Cots i els Dolors Pere Fontanals
-
El nou servei de bicicleta elèctrica compartida, el Baik, ja té cent persones preinscrites Pere Fontanals
Publicat el 29 de maig de 2019 a les 21:26
Et pot interessar
-
Societat
Manresa impulsa una campanya de Nadal per promoure la compra de proximitat
-
Societat
El SAD de Manresa reparteix lots de Nadal a totes les persones ateses als domicilis
-
Societat
L'Ajuntament dedica el calendari del 2026 a la fauna del riu Cardener al seu pas per Manresa
-
Societat
El campanar del Roser de Súria tornarà a sonar gràcies als pressupostos participatius
-
Societat
Santpedor acaba els treballs de millora ambiental a la riera de Joncadella, al Mirador de Montserrat
-
Societat
Castellbell i el Vilar iniciarà al gener el Pla Especial del Catàleg de masies i cases rurals
