es dades de consums domèstics registrats a Manresa durant l'any 2019 ens indiquen que hi ha hagut una tendència a la baixa en el consum d'aigua domèstic. L'any 2018 el consum era de 113,27 litres per habitant i dia, i el 2017 de 115,02 litres.
Aquesta baixada de consum segurament es deu a diversos factors, entre els quals podríem destacar, l'augment de conscienciació en l'ús de l'aigua, així com les campanyes d'estalvi d'aigua que s'han anat portant a terme, o la progressiva eliminació dels aforaments per comptadors.
En canvi, durant el primer semestre del 2020, a Manresa s'ha registrat un augment del consum d'aigua domèstic respecte la mateixa època de l'any 2019, trencant la tendència a la baixa, i molt probablement en resposta al confinament degut a la COVID-19. Durant els primers sis mesos del 2020, el consum domèstic a Manresa ronda els 117 litres, tornant a dades com la del 2016.
En què gastem l'aigua?
De mitjana, i segons l'Agència Catalana de l'Aigua, netejant la casa gastem uns 10 litres al dia, la mateixa quantitat que rentant-nos les mans. Les accions que s'emporten un volum més gran d'aigua són la dutxa, amb uns 50 litres de mitjana o fent una rentadora uns 75 litres de mitjana.
[despiece]Saps quanta aigua consumim?
- Rentant-nos les mans: 2-18 litres
- Rentant-nos les dents: 2-12 litres
- Omplint la banyera: 200-300 litres
- Dutxant-nos: 30-80 litres
- Fent una rentadora: 60-90 litres
- Utilitzant el rentavaixelles: 18-30 litres
- Rentant els plats a mà: 15-30 litres
- Buidant la cisterna del vàter: 6-10 litres
- A la cuina i per beure: 10 litres/dia
- Netejant la casa: 10 litres/dia
- Rentant el cotxe: 400 litres
- Regant 100 m2 de gespa del jardí: 400 litres
Font: Agència Catalana de l'Aigua
[/despiece]
El consum domèstic d'aigua a Manresa continua reduint-se l'any 2019
Els consums registrats durant l'any 2019 donen una mitjana de 111,7 litres per habitant i dia
ARA A PORTADA
Publicat el 06 d’agost de 2020 a les 18:38
Actualitzat el 06 d’agost de 2020 a les 18:43
Et pot interessar
-
Societat Ampans celebra 60 anys de trajectòria amb una gran festa comunitària a Santa Maria de Comabella
-
Societat Manresa impulsa la 1a Jornada Ciutat, Salut i Clima per abordar l'impacte del canvi climàtic en la salut de les persones
-
Societat Manresa és la zona de Catalunya on més augmenta la temperatura
-
Societat Manresa il·luminarà de vermell la façana de l'Ajuntament pel Dia Internacional de l'Hemocromatosi
-
Societat Sant Fruitós denuncia un abocament incontrolat de residus a la zona esportiva de Torroella de Baix
-
Societat Treballs d'Aigües de Manresa al carrer Joan Fuster, a la cantonada amb la carretera del Pont de Vilomara