Dins del marc del cicle El Documental del Mes, coordinat per MEES i CineClub, es podrà veure aquest dijous, 5 d'abril, a les 8 del vespre a l'espai Plana de l'Om de Manresa, Les noies d'Alba Daurada de Håvard Bustnes, un testimoni esfereïdor del funcionament intern d'un dels partits d'extrema dreta més importants d'Europa.
Què ha passat a Grècia? es pregunta en veu alta el cineasta Håvard Bustnes a l'inici d'aquest inquietant documental. En els últims anys, la imatge d'un país amb platges assolellades i gent amigable ha estat enfosquida per ideologies polítiques properes al nazisme que s'encarnen en Alba Daurada, el partit que a les eleccions del 2012 va aconseguir 21 escons al Parlament grec.
Quan nombrosos membres destacats del partit són empresonats, les seves dones (entre elles la filla del líder Nikos Michaloliakos) agafen les regnes de la formació i continuen propagant-ne el missatge. Totes elles tenen la suficient experiència per evitar escletxes en el discurs oficial i s'asseguren que les entrevistes que els fan queden tal com volen. Però en un moment de distracció, el director marxa corrent amb la càmera i aconsegueix enregistrar imatges compromeses del partit neonazi. El material resultant, complementat amb imatges d'arxiu, no deixa cap dubte sobre el costat depravat d'aquest partit polític i revela l'abisme, cada vegada més clar, entre la realitat i la imatge que pretenen donar.
Håvard Bustnes és director i productor, llicenciat en Dret per a Televisió per l'Escola de Cinema i TV de Lillehammer, Noruega. Les seves primeres pel·lícules van ser Two Raging Grannies, Health Factory i Big John, amb què va guanyar el prestigiós premi al millor documental als Amanda Awards de Noruega. La seva nova pel·lícula Golden Dawn Girls (Les noies d'Alba Daurada) es va estrenar al festival IDFA el novembre de 2017.
ARA A PORTADA
-
-
Esports La Grada d'Animació crea una plataforma per compartir cotxe als desplaçaments del Kids&Us Manresa Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans Els Gegants de Viserta de Monistrol participen a la Postal de Gegants de Les Santes de Mataró Redacció
-
Societat El bus del Centre Històric de Manresa es consolida ràpid amb més de 80 viatgers diaris Pere Fontanals
-
Successos El comiat multitudinari a Pau Simon omple Sant Martí de Torroella enmig d'un profund dolor Pere Fontanals
Publicat el
03 d’abril de 2018 a
les 11:30
Actualitzat el
03 d’abril de 2018 a les
11:37
Et pot interessar
-
Societat
Centenars de persones reten homenatge a Pau Simon Garcia al Monument a la Mineria de Súria
-
Societat
Els projectes juvenils del CAE refermen el seu paper d'acompanyament a infants i adolescents
-
Societat
Tallaran tres setmanes el carrer Dibuixant Joan Vilanova per renovar el clavegueram
-
Societat
Santpedor presenta al·legacions al Plater i rebutja el model de desplegament proposat
-
Societat
La plaça de la Creu tindrà afectacions de trànsit per unes obres en un pas de vianants
-
Societat
Les obres al carrer Barreres obligaran a modificar els accessos al Centre Històric
