El procés dels dos detinguts pel Correfoc segueix obert

El col·lectiu Arran exigeix a l'Ajuntament que demani l'absolució dels joves

Publicat el 10 d’octubre de 2012 a les 19:08

Després de més d'un mes de la càrrega policial en l'acabament del ball de correfoc de Manresa per part dels Mossos d'Esquadra, Arran vol recordar que dos joves continuen immersos en un procés judicial arran de les detencions d'aquella mateixa nit.

Arran recorda que "la brutalitat policial i les detencions van ser àmpliament rebutjades pel jovent manresà els dies posteriors als fets; provocant que l'Ajuntament en el ple del mes de Setembre debatés la qüestió i reconegués alguns dels greus errors que aquella nit van succeir".

Per això, des del col·lectiu de joves Arran s'exigeix a l’Ajuntament de Manresa que "sigui conseqüent amb la resolució aprovada" i reconegui públicament que "les detencions van ser indiscriminades, injustificades i sense cap base de fonament" i que es reafirmi en l’acord de "posar els mitjans necessaris" per evitar que situacions "d’abús de poder amb conseqüències tan greus com aquesta" es repeteixin.

Arran també exigeix que l'Ajuntament exposi públicament la seva posició "a favor de l’absolució dels dos joves que van ser detinguts aquella nit" i que posi totes les seves eines jurídiques per tal de que el procés judicial "acabi amb l’absolució dels joves de la forma més ràpida possible".