El risc de rebrot a Manresa ciutat ha crescut 60 punts entre el 6 i el 7 d'abril, de 238 a 298 punts, el que representa un creixement d'un 25,2% en un sol dia, en les últimes dades consolidades. El 7 d'abril és el dimecres després de Setmana Santa, just dos dies després de la fi de les festes, quan un hipotètic contagi per coronavirus comença a donar símptomes o ja és prou significatiu després de 48 hores.
Així ho assenyala el fet que en la setmana que finalitza el 7 d'abril, el nombre de casos confirmats per PCR o Test d'Antígens, 116, és superior al de la setmana immediatament anterior, 113, tot i fer-se més de 300 testos menys degut a les dates festives. D'aquesta manera, el percentatge de positius de la setmana que va de l'1 al 7 d'abril, coincidint amb els dies festius i els dos dies posteriors, va ser del 10,75%, mentre que l'anterior, del 25 al 31 de març, que incloïa el primer cap de setmana sense confinament comarcal, va ser del 8,86%, i encara l'anterior, en què estava actiu el confinament comarcal, havia estat del 6,82%. La mitjana d'edat dels nous contagis ha estat de 39 anys i mig durant aquesta setmana, baixant per primer cop dels 40 anys.
A més, la velocitat de contagi a Manresa s'ha tornat a enfilar fins a una Rt d'1,02, després de 10 dies per sota d'1.
Al Bages, més moderat
Aquest creixement també s'ha notat al conjunt del Bages, però d'una manera més moderada, en part per les xifres de Manresa ciutat. En 24 hores, el ric de rebrot va passar de 243 a 276 punts, entre les mateixes dates posteriors a la Setmana Santa. La velocitat de contagi també ha pujat i s'ha situat just al punt d'equilibri amb una Rt d'1.
Els índexs al Moianès continuen molt més alts, però sense una pujada significativa en els darrers quatre dies. El risc de rebrot es troba en 380 punts i la velocitat de contagi en 1,82.
També pugen els índexs a Catalunya
La velocitat de propagació de la covid-19 a Catalunya, l'Rt, atura el seu descens i repunta al 0,91, quatre centèsimes més, mentre que el risc de rebrot puja a 226 (+13), segons el darrer balanç del Departament de Salut. En paral·lel, la incidència a 14 dies també s'incrementa i passa de 244,32 a 247,80. S'han declarat 1.651 nous casos confirmats per PCR o TA, amb un total de 570.628. El 8,15% de les proves de la darrera setmana ha donat positiu. S'ha informat de 20 noves morts, amb un total de 21.539 defuncions en tota la pandèmia. Hi ha 1.711 pacients ingressats als hospitals, 82 més que en el balanç anterior, i 513 persones a l'UCI, 15 més que fa 24 hores.
[plantillacoronavirus]
El risc de rebrot de Manresa puja un 25% en el primer dia hàbil després de Pasqua
Societat
La velocitat de contagi torna a créixer i ja supera el llindar d'equilibri
ARA A PORTADA
-
Economia L'Agència Espacial tria la companyia del manresà Sanpere per desenvolupar la xarxa de connectivitat segura de la UE ACN | Pere Fontanals
-
Successos Tallen el carrer Vilanova de Manresa mentre es valora el risc d'esfondrament d'un edifici Pere Fontanals
-
-
Política Dreta i extrema dreta situen Sor Lucía Caram al centre de la diana electoral a Manresa Pere Fontanals
-
Política Els alcaldes de Sant Fruitós i Sant Vicenç alliçonen Manresa sobre seguretat Pere Fontanals
- Pere Fontanals
- Responsable de NacióManresa
Publicat el
11 d’abril de 2021 a
les 13:50
Actualitzat el
11 d’abril de 2021 a les
13:54
Et pot interessar
-
Societat
Els casals infantils del CAE i La Xarranca tanquen l'estiu amb 562 participacions al Bages
-
Societat
L'AFABBS programa diversos actes al Bages amb motiu del Dia Mundial de l'Alzheimer
-
Societat
L'Ajuntament de Manresa inicia l'arranjament d'una quinzena de camins rurals
-
Societat
Obres de fibra òptica a la Muralla del Carme i l'entorn de l'Uniplant Garden a partir de dilluns
-
Societat
Sant Fruitós impulsa una nova oferta de formació per a adults
-
Societat
La Fira d'Artistes i Artesans provocarà afectacions de trànsit aquest dissabte al Passeig
