Les cases de la finca del Molí del Castell de Calders expliquen des de les finestres amb pancartes que l'habitatge "no està a la venda". El Sindicat de l'Habitatge del Moianès ha engegat una campanya per donar a conèixer i buscar la implicació dels veïns davant la "maniobra" que porta a terme el propietari de la finca del Molí del Castell, a Calders, de fer el possible per fer fora els seus llogaters quan se'ls acabi el contracte, el proper 1 de maig i així "poder especular" amb una propietat "sobre la que no ha tingut mai cura".
El sindicat afirma que durant set mesos el propietari de la finca, Pedro Sistac, i la gestoria RCM Consultors "han tallat la via de pagament dels lloguers" que paguen les tres famílies que viuen en tres cases i treballen els horts que es troben en els seus terrenys, per tenir "arguments" per fer-los fora al final del contracte de lloguer.
Els sindicalistes acusen el propietari i la gestoria de mentir-los quan els afirmen que l'operació de compra-venda de la finca "es troba paralitzada". També l'acusen de no haver fet les obres de manteniment i restauració que afecten l'estructura de la casa, tal i com s'havia compromès.
El Sindicat de l'Habitatge del Moianès especula que, en cas que faci fora els veïns de la finca, "les cases s'abandonaran i les terres quedaran ermes", ja que són de secà i el propietari mai no n'ha tingut cura.
Per tot plegat, exigeixen la paralització de la venda de la finca, la renovació dels contractes de lloguer pel màxim de temps possible, l'obertura d'una taula de negociació entre les parts interessades, a més d'una garantia del compliment dels compromisos adquirits.
El sindicat assegura que no pararà "de lluitar" fins a assolir el compliment d'aquesta taula reivindicativa.
El Sindicat de l'Habitatge del Moianès acusa el propietari d'una finca d'especular amb la vida de tres famílies
Afirma que durant set mesos no ha volgut cobrar el lloguer als veïns del Moli del Castell, a Calders, per poder-los fer fora quan finalitzin els contractes i vendre's la propietat
ARA A PORTADA
-
-
El govern de Manresa respon a Junts que el relleu generacional al comerç ja ho cobreix Reempresa Pere Fontanals
-
L'Ajuntament de Manresa estudiarà crear un itinerari segur per a vianants entre Les Cots i els Dolors Pere Fontanals
-
-
L'alcalde de Manresa talla a Vox arran de no haver condemnat dos feminicidis: «Lliçons, les justes» Pere Fontanals
- Pere Fontanals
- Responsable de NacióManresa
Publicat el 12 de febrer de 2022 a les 17:09
Actualitzat el 12 de febrer de 2022 a les 17:17
Et pot interessar
-
Societat
Manresa impulsa una campanya de Nadal per promoure la compra de proximitat
-
Societat
El SAD de Manresa reparteix lots de Nadal a totes les persones ateses als domicilis
-
Societat
L'Ajuntament dedica el calendari del 2026 a la fauna del riu Cardener al seu pas per Manresa
-
Societat
El campanar del Roser de Súria tornarà a sonar gràcies als pressupostos participatius
-
Societat
Santpedor acaba els treballs de millora ambiental a la riera de Joncadella, al Mirador de Montserrat
-
Societat
Castellbell i el Vilar iniciarà al gener el Pla Especial del Catàleg de masies i cases rurals
